"זרוע של ארגון פשע": ראש מועצת ראמה יואשם בסחיטה באיומים

בלהב 433 הסתיימה חקירת מעורבותו של ראש מועצת ראמה, שאוקי אבו לטיף (65), בגין מעורבותו בגביית כספים תוך סחיטה באיומים של קרובי משפחתו - אנשי ארגון פשע מהצפון - ובחשד לביצוע עבירות של הלבנות הון. מעצרו הוארך בארבעה ימים נוספים

פשיטת ענק על ארגון הפשע בצפון
פשיטת ענק על ארגון הפשע אבו לטיף בצפון | צילום: דוברות המשטרה

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 סיימה היום (שני) את חקירת מעורבותו של ראש מועצת ראמה, שאוקי אבו לטיף (64), בגין גביית כספים באירועי סחיטה באיומים של קרובי משפחתו - אנשי ארגון פשיעה מהצפון - ובחשד לביצוע עבירות של הלבנת הון. מעצרו אבו לטיף הוארך היום בארבעה ימים נוספים, והוגשה נגדו הצהרת תובע לקראת כתב אישום.

לפי המשטרה, "החוקרים ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה שממנה עולה חשד למעורבות ראש מועצה מהצפון באירועי סחיטה באיומים וגביית כספי הסחיטה עבור משפחתו, משפחת פשיעה מהצפון.

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: חדשות 13

מהחקירה עלה כי הקורבנות, בעלי עסקים מהצפון, נסחטו באיומים על-ידי אנשי ארגון הפשיעה, ובמסגרת הליכי בוררות שניהל החשוד, קיבל עבור הארגון את כספי הסחיטה מהקורבנות.

במשטרה אמרו עוד כי מהחקירה עלה עוד כי ראש המועצה "שימש זרוע ארוכה של ארגון הפשיעה במסגרת תפקידו". החקירה נוהלה בשיתוף עם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ובליווי פרקליטות מחוז צפון.