בעקבות המלחמה: נתניהו ביקש לדחות את עדותם של 3 עדי תביעה

כפי שפורסם בחדשות 13: ראש הממשלה, שהתחייב לאחר הגשת כתב האישום נגדו כי יוכל לנהל משפט במקביל למילוי תפקידו, ביקש מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את עדותם של דוד שמרון, שלומית ברנע פרגו וכורש ברנור - עד שיחול "שינוי מהותי במצב הבטחוני"

עדות מילצ'ן, רה"מ בנימין נתניהו בבית המשפט
רה"מ בנימין נתניהו בבית המשפט, יוני 2023 | צילום: ראובן קסטרו

כפי שפורסם בחדשות 13, ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לעכב את המשך המשפט שלו, כשהיום (שני) הוא ביקש מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את עדותם של שלושה עדי תביעה במשפט המתנהל נגדו, וזאת בעקבות המלחמה. שלושת העדים הם ראש יאח"ה לשעבר כורש ברנור, היעומ"שית במשרד ראש הממשלה שלומית ברנע פרגו ועו"ד דוד שמרון המקורב לנתניהו.

בהודעה ששיגרו לבית המשפט, עורכי הדין של ראש הממשלה ביקשו לדחות את הופעתם של השלושה, המעידים במסגרת תיק 1000, "כל עוד לא יהיה שינוי מהותי במצב הבטחוני במדינה". הניסיון לעכב את המשפט עומד בסתירה להצרותיו של נתניהו עת הוגשו נגדו כתבי האישום, אז שב וטען כי הוא יוכל לנהל משפט פלילי במקביל למילוי תפקיד ראש הממשלה.

שלומית ברנע פרגו
שלומית ברנע פרגו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד דוד שמרון
עו"ד דוד שמרון | צילום: פלאש 90

לאחר הפרסום בחדשות 13 בחודש דצמבר, בסביבת ראש הממשלה טענו כי העדים שלגביהם נוגעת בקשת הדחייה היו במגע ישיר עם נתניהו בנושאים הקשורים לעדותם, ולכן חשוב כי עורכי הדין יכינו אותו לקראת העדויות. גורמים בפרקליטות הביעו מצדם חשש כי הנושא יגרום לדחייה של חודשים במשפט. יש לציין כי עדי התביעה עומדים לסיים את עדותם, והעד הבא אחריהם, שיהיה הראשון להעיד מטעם ההגנה, יהיה נתניהו בעצמו.