נתניהו מבקש לעכב את משפטו: "לא יוכל להיערך בטרם תסתיים המלחמה"

פרסום ראשון: סנגורו של ראש הממשלה שלח מכתב לפרקליטות ובו בקשה לדחות עדויות של עדים מסוימים. בסביבת נתניהו טוענים כי מדובר בעדים שהיו עם נתניהו במגע ישיר בנושאים הקשורים לעדותם, ולכן חשוב כי עורכי הדין יכינו אותו לקראת העדויות - אך בפרקליטות חוששים כי הנושא יגרום לדחייה של חודשים במשפט

זמן צפייה: 01:50

פרסום ראשון: כבר שנים מבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא יוכל לנהל את המדינה במקביל למשפט הפלילי שלו, אך הערב (שלישי) פורסם במהדורה המרכזית כי נתניהו מבקש מהפרקליטות לעכב כמה מהעדויות המרכזיות במשפטו.

אתמול שלח סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, מכתב לפרקליטות, ובו בקשה לדחות עדויות של עדים מסוימים, מכיוון שלטענתו ראש הממשלה לא יוכל להיערך לחקירה של אותם עדים בטרם תסתיים המלחמה.

מדובר בעדים משמעותיים, בעיקר בתיקים 1000 ו-2000, בהם שר המשפטים יריב לוין, ח"כ זאב אלקין, היועצת המשפטית של משרד רה"מ שלומית ברנע-פרגו, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, השרה לשעבר ציפי לבני, מו"ל ישראל היום מרים אדלסון, ובן דודו של נתניהו, דוד שמרון.

העדויות שנתניהו מבקש לדחות
העדויות שנתניהו מבקש לדחות

בסביבת נתניהו טוענים כי מדובר בעדים שהיו עם נתניהו במגע ישיר בנושאים הקשורים לעדותם, ולכן חשוב כי עורכי הדין יכינו אותו לקראת העדויות. גורמים בפרקליטות חוששים כי הנושא יגרום לדחייה של חודשים במשפט. יש לציין כי עדי התביעה עומדים לסיים את עדותם, והעד הבא אחריהם, שיהיה הראשון להעיד מטעם ההגנה, יהיה נתניהו בעצמו.

מטעם פרקליטיו של נתניהו נמסר: "הפרסום שלפיו יש ניסיון לעכב את המשפט אינו נכון. המשפט ממשיך להתנהל כמתוכנן. פרקליטיו של רה"מ רק ביקשו שינוי בסדר העדים".