גם אם ייחתם הסדר טיעון: בדיקת פרשת המתנות החדשה של נתניהו תימשך

לאחר הפרסום לפיו יו"ר האופוזיציה נדרש להחזיר כ-30 מתנות שקיבל ממנהיגים שונים במהלך כהונתו כרה"מ, וברקע המגעים להסדר טיעון בתיקיו האחרים, החקירה מה עלה בגורל המתנות תימשך

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ברקע המגעים להסדר טיעון עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בתיקיו, בדיקת פרשת המתנות החדשה, שנחשפה לפני כשבועיים, תמשיך להיבדק גם אם ייחתם הסכם - כך פורסם היום (שישי) לראשונה בחדשות 13. זאת אומרת שהפרשה לא תכלל בעסקת הטיעון. מלשכת היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה נמסר: "ביחס למתנות, טיפול יועמ"שית משרד רה"מ נמשך".

לפני כשבועיים נחשף בחדשות 13 כי בפגישה שנערכה בין היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, לבין פרקליטי נתניהו, הוא נדרש להחזיר כ-30 מתנות שניתנו לו במהלך כהונתו כראש ממשלה. עורכי דינו של נתניהו טענו שהסיבה לכך שלא החזירו חלק מהמתנות, שחלקן ניתנו לנתניהו ממנהיגים שונים בעולם, היא שחלקן נשברו ואחרות אבדו. ברנע פרגו ככל הנראה לא השתכנעה מההסברים, ובקרוב היא תעביר ליועמ"ש אביחי מנדלבליט את חוות דעתה בעניין.

בתוך כך, במסגרת המגעים להסדר, הונח בפני נתניהו מתווה שעד כה מחכים בפרקליטות לאישורו. על פי המתווה, על נתניהו ייגזרו לפחות עבודות שירות וייגזר עליו קלון. עם זאת, נתניהו טרם השיב להצעה מצידו של מנדלבליט. בסביבתו של יו"ר האופוזיציה מספרים שהוא נוטה להסכים לעבודות השירות, אך נכון לעכשיו מתנגד להטלת קלון.

במסגרת המגעים, הוצע מתווה, לפיו נתניהו יודה בעבירות של הפרת אמונים בתיקי 1000 ו-4000. סעיף השוחד בתיק 4000, כפי שפרסם ספי עובדיה מוקדם יותר בחדשות 13, יוסר, וסעיף האישום נגד נתניהו בתיק 2000 יבוטל. כפי שפורסם אתמול, נתניהו מוכן לפרוש מהחיים הפוליטיים לכמה שנים שלא במסגרת קלון ועוד בטרם אם יורשע בבית המשפט.