הממשלה לא אימצה תקנות - שאפשרו את פתיחת משפט נתניהו בווידיאו

השרים דנו במשאל טלפוני בתקנות לשעת חירום שיזמה הנהלת בתי המשפט, על עריכת הליך פלילי לעצירים ונאשמים. לוין דרש דיון בממשלה רק אודות הנאשמים, ובהמשך - נסוג אוחנה מהסעיף

זמן צפייה: 01:10

מגפת הקורונה: בצל התפשטות המגפה, החליטה ממשלה שלא לאמץ תקנות שיאפשרו את פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש מאי, כך פורסם הערב (רביעי).

לפני יומיים הועלו שרי הממשלה למשאל טלפוני בעניין התקנות לשעות חירום שיזמה הנהלת בית המשפט. בין היתר, הן אפשרו שימוש בשיחות וידיאו על מנת לערוך הליכים פליליים לעצורים ונאשמים שאינם עצירים, בהם גם נתניהו, כאמור. יש לציין שאילו תקנות אלו היו מתקבלות במלואן, משפט ראש הממשלה היה יכול להיפתח בעוד כחודש.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו: "בלי שינוי במגמת ההידבקות – לא יהיה מנוס מהסגר מלא"

בריטניה: הנסיך צ'ארלס נדבק בקורונה; מצבו טוב

עלייה חדה במניין המתים בספרד: 738 בני אדם ביממה האחרונה

במהלך השיחה, החלו השרים לאפשר את התקנות. עד שיריב לוין, השר המקורב ביותר לנתניהו, דרש דיון בממשלה בנושא. בדיון, שהתקיים אתמול, הסביר השר לביטחון פנים גלעד ארדן מדוע ניהול ההליך באופן הזה הכרחי לעצירים. שר המשפטים, אמיר אוחנה, שעמד מאחורי התקנות מתוקף תפקידו, נסוג. נציג היועץ המשפטי לממשלה אמר במהלך הדיון כי מדובר בהצעה שהגיעה מטעם הנהלת בתי המשפט.

בתום הדיון, הצביעו השרים בעד שימוש בשיחות הווידיאו עבור עצורים, אך לא נאשמים. ראש הממשלה, שהנושא נוגע לו באופן ישיר לכאורה, השתתף גם הוא בהצבעה.

לווין מסר בתגובה לחדשות 13 כי מדובר בעמדתו בנושא העצירים כבר משנת 2016, אך יש לציין כי הממשלה שבה הוא מכהן, ובהסכמתוף בשבוע שעבר אישרה שימוש בווידיאו לאנשים שנעצרו לראשונה.