בכיר לשעבר בוואלה העיד: "זה היה חשוב לאינטרס של בזק"

אחרי כשבועיים בהם העיד איש העסקים ארנון מילצ'ן בתיק 1000, משפט נתניהו חוזר לתיק 4000, כשראש מערכת החדשות לשעבר באתר "וואלה" ברוך שי העיד כי התבקש להסיר או לשנות כותרות בידיעות שלא החמיאו לרה"מ ולבני משפחתו. "הלחץ היה בלתי פוסק עד שהייתה מתקבלת הכרעה"

רה"מ נתניהו הבוקר בבית המשפט
רה"מ נתניהו בבית המשפט, ארכיון | צילום: אורן בן חקון

אחרי כשבועיים שבהם העיד איש העסקים ארנון מילצ'ן במסגרת תיק 1000, משפט נתניהו חוזר לעסוק בתיק 4000, הנוגע לפרשת בזק-וואלה. הבוקר (שני) העיד ברוך שי, לשעבר ראש מערכת החדשות באתר "וואלה" בתקופה שבה פרצה הפרשה. בנוגע להיענות החריגה כלפי בני משפחת נתניהו באתר שבו עבד, העיד שי: "הנימוק להיענות לא היה אידיאלוגי או פוליטי, אלא בוא נטיב איתם כי קבוצת בזק תרוויח, זה חשוב לאינטרסים שלה".

בהקשר זה הוסיף: "הוסבר לי מאלקלעי (העורך הראשי) שוואלה היא חלק מקבוצת בזק, הבעלים זה אלוביץ ולאלוביץ יש לא מעט אינטרסים עם הרגולטור, כי יש לו המון סיבים לוויינים והמון דברים שרלוונטים וצריך שהרגולטור יהיה איתו". שי המשיך ופירט: "הייתה אמורה לעבור חקיקה מסוימת שתקל על אלוביץ. אחרי סוף שבוע מאוד מתוח שאבי לקח אותי לשיחה הוא אמר לי את זה. בהמשך הדברים האלה נאמרו גם על ידי ישועה, אני זוכר שתי שיחות כאלה".

בהמשך, סיפק שי פרטים נוספים בנוגע למה שהתרחש מאחורי הקלעים ב"וואלה". "התבקשנו לספק סיקור חיובי מצד אחד ולמנוע סיקור שלילי מצד אחר. לעתים היו עולות ידיעות שלא בקו הרצוי ועוררו תרעומת אז היינו מתבקשים לשנות את הכותרות" הוא העיד, והוסיף: "לעתים שינינו את הכותרת החיצונית באתר, לאחר מכן נדרשנו להוריד אותה ממקום בולט ולהצניע אותה באתר או להעלים אותה. לרוב אם הידיעות האלה היו עולות היו מבקשים להוריד אותם כמה שיותר מהר".

Whatsapp Image 2023 07 10 At 1
ברוך שי בעדותו היום | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"הלחץ היה בהודעות וטלפונים והוא היה בלתי פוסק עד שהייתה מתקבלת הכרעה. ברגע שנכנס אירוע כזה זה יכול להיות שעה ביום יומיים. לעתים הלחץ היה בהכנסת תמונות וסיקור אירועים של משפחת נתניהו" הוסיף מנהל מערכת החדשות לשעבר.

עוד סיפר שי על מקרה בו ידיעה הנוגעת למעורבותו של יאיר נתניהו בקמפיין של אביו לא פורסמה ב"וואלה", לאחר שהופעל לחץ חיצוני: "בשבוע שבועיים לפני הבחירות הכתב הפוליטי של וואלה הביא ידיעה שבנו של ראש הממשלה מעורב בבחירות. זה היה משהו חדש ולא ידוע. ביקשתי מהכתב לבדוק את זה" אמר שי והוסיף: "הכתבה הוכנה ע"י יאיר והיא הייתה אמורה לעלות בשישי בבוקר. כבר בחמישי בלילה הכתב ביקש תגובה ואז הגיעה פנייה מאבי אלקלעי לא לפרסם אותה והיא לא פורסמה".

בעדותו, שי אף התייחס לדרישות שהגיעו ל"וואלה" בנוגע לסיקור יריביו הפוליטיים של נתניהו. על פי העדות, כתבה המכילה ציטוטים מריאיון של גלעד ארדן הוסרה מהאתר, בעת בה ארדן היה מסוכסך עם נתניהו: "היה מקרה עם גלעד ארדן, אחרי שהוא עזב ממשרד התקשורת. אני זוכר שהוא עלה בבוקר והתראיין ונתן אמירה שחשבתי שהיא ראויה לציטוט. ביקשתי להכין ממנה ידיעה. אלו היו ימים מתוחים בינו לבין ראש הממשלה ושניות ספורות אחרי שהיא עלתה ויצא פוש, הגיעה אליי פנייה מאבי אלקלעי שחייבים להסיר את הידיעה".

Whatsapp Image 2023 07 10 At 1
התובעת יהודית תירוש בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדיון היום מגיע לאחר עדותו הארוכה של ארנון מילצ'ן במסגרת תיק 1000, אותה מסר איש העסקים מברייטון שבאנגליה. בעדותו אישר מילצ'ן את סיפור זרימת המתנות בהיקף גדול לבני הזוג נתניהו: "לא הייתי בטוח שזה לא עובר גבול", אמר. הכמות של הסיגרים והשמפניות שמילצ'ן לא היה קוהרנטי לגביה בעדותו, ממילא תתבסס בעיקר על העדה הדס קליין, שכן היא זו שטיפלה ברכישה. מילצ'ן אישר: "נתתי לה יד חופשית". בנוסף, מילצ'ן אמר בחקירה הנגדית שנתניהו לא עזר לו עם הוויזה לארצות הברית ובכך סתר דברים שאמר לתביעה.

עוד העיד מילצ'ן: "ביבי ושרה נוסעים לקיסריה; ביבי אמר לי אני עוצר אצלך. שמפניות היו באופן אוטומטי. השמפניה שהיתה לנו בבית הייתה ברוב המקרים עבור הזוג. לא היתה לי הרגשה של עבירה, והכמויות גדלו". הוא הוסיף כי ברוב המקרים הפניות משרה נתניהו היו "כדרך אגב", אך לאחר מכן "הפכו לשגרה".