משפט נתניהו התחדש: השופטים בוחנים את קצב ההתקדמות בהמשך

בצל המלחמה, התחדשו הדיונים במשפטו של ראש הממשלה. ועורך הדין של שאול אלוביץ' ביקש להוריד את מספר הדיונים בשבוע לשניים במקום שלושה, מאחר שהוא משרת במילואים. כעת נבחנת האפשרות כי בית המשפט יעסוק פעמיים בשבוע בתיק 4000 - ופעם אחת בתיק 1000 או 2000. חוקר בחקירתו של יאיר נתניהו העיד: "הורו לנו לנהוג בו בכפפות משי, החקירה הייתה אנמית"

רה"מ נתניהו הבוקר בבית המשפט
רה"מ נתניהו בבית המשפט (ארכיון) | צילום: אורן בן חקון

בצל המלחמה, משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדש הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים. על פי התכנון המקורי של הרכב השופטים, החל מחודש ינואר הקרוב היו אמורים להתקיים ארבעה דיונים בכל שבוע, וזאת בשל ההתקדמות האיטית של המשפט עד עתה. כעת קצב התקדמות הדיונים צפוי להשתנות.

עורך הדין של איש העסקים שאול אלוביץ', שעומד למשפט במסגרת תיק 4000, הודיע כי הוא משרת במילואים ולכן ביקש להוריד את מספר הדיונים השבועיים לשניים במקום שלושה. בעקבות הבקשה ונסיבות המלחמה, השופטים בוחנים אפשרות לפיה יתנהלו שני דיונים בשבוע בתיק 4000, ופעם אחת בתיק 1000 או 2000 - כך שיתנהלו שני דיונים בתיק שבו נאשם גם אלוביץ'.

במהלך הדיון שהתקיים היום, התובעת יהודית תירוש ביקשה מהעד ערן בוחניק, אחד החוקרים בתיק, להתייחס לחקירתו של יאיר נתניהו במשטרה - לאור הטענות שנשמעו בעבר על כך שהחקירות היו ברוטליות ונועדו כדי "לסמן מטרות".

בית המשפט המחוזי בירושלים
בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: חדשות 13

לאחר שתירוש שאלה את העד האם זכורות לו הנחיות מיוחדות לחקירת בנו של ראש הממשלה, בוחניק השיב: "אני לא זוכר באיזה יום יאיר נתניהו נחקר, אני כן זוכר שהיה איזשהו עניין שפרקליטיו של רה"מ פנו ושאלו האם אפשר לוותר על העדות הזאת".

"אסייג, שהיה אז מפקד היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, הורה לי ולחוקר מרשות ניירות ערך לנהוג בכפפות של משי וברגישות גבוהה במיוחד", הוסיף בוחניק, "מה שהשפיע על החקירה, היא לא הייתה חקירה כפי שאני רגיל אליה, זו הייתה חקירה אנמית. היא התקיימה לא בלהב 433 אלא במקום אזרחי, לאור הרגישות שדווחה לנו".