פניית נתניהו ליועמ"שית: מפרשת לא נכון את הסדר ניגוד העניינים

פרסום ראשון: בפנייתו של ראש הממשלה לבהרב-מיארה הוא טען כי היא מפרשת לא נכון את הסדר ניגוד העניינים שלו, שאליו הוא לא מתכחש, וכי בעיניו מותר לו לעסוק ברפורמה המשפטית - מכיוון שאינה קשורה למשפטו

היועצת
רה"מ בנימין נתניהו והיועמ"שית גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: אחרי שהבוקר (שני) פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בבקשה לצמצם את הסדר ניגוד העניינים שלו במהפכה המשפטית וביקש ארכה מבג"ץ להגיש את עמדתו בעתירה להוציא אותו לנבצרות - כעת נחשפים פרטים חדשים, מהם עולה כי בפנייתו טען נתניהו כי היועמ"שית מפרשת לא נכון את הסדר ניגוד העניינים שלו, שאליו הוא לא מתכחש, וכי בעיניו מותר לו לעסוק ברפורמה המשפטית מכיוון שאינה קשורה למשפטו.

אמש כזכור המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון, העביר מכתב ללשכת ראש הממשלה נתניהו מטעם היועצת בהרב-מיארה בו נקבע כי קריאותיו של נתניהו להרגעת הרוחות אינן ניגוד עניינים. "יובהר: התבטאויות פומביות של ראש הממשלה שעניינן שמירה על הסדר הציבורי והרגעת הרוחות בקרב הציבור, אינן בגדר התחומים עליהם חלות ההגבלות הקבועות בהסדר ניגוד העניינים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"עוד נקבע בהסדר העניינים כי 'בכל מצב שבו ראש הממשלה מצוי בניגוד עניינים ונדרש כי יפעיל את סמכויותיו, עליו להעבירן לשר אחר שימלא את מקומו. כך נהג ראש הממשלה בעבר", הוסיף במכתב. "ככל שלפי דעתו נוצר צורך לבצע פעולה שהוא מנוע מלבצע אותה, זוהי אחריותו להעביר אותה למי משרי הממשלה'".

מטעמו של נתניהו נמסר: "ראש הממשלה נתניהו לא חיכה למכתב של היועמ"שית כדי לקרוא להרגעת הרוחות. הוא עושה זאת בהתבטאויות פומביות במשך שבועות ולא נדרש לאישור על כך מאיש.לא יעלה על הדעת שבמדינה דמוקרטית יש מי שחשב שניתן למנוע מראש ממשלת ישראל לקרוא לאחדות ולהרגעת הרוחות, או להשתיק את מי שנבחר רק עכשיו באופן דמוקרטי ומייצג מיליוני אזרחים".

Whatsapp Image 2023 01 11 At 2
ראש הממשלה נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לאחר מכן בנאומו בכנס השנתי של "ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה" אשר נערך בירושלים הגיב נתניהו גם כן למכתב היועמ"שית ואמר: "אני מנוע מלדבר איתכם על הרפורמה. אני רוצה. אבל השתיקו אותי. אני ראש הממשלה. אבל אני לא יכול לדבר על כך. זה מגוחך. ישראל דמוקרטיה ותשאר דמוקרטיה עם שלטון רוב והגנות לזכויות".