גורמים המעורים בפרטי עסקת הטיעון: "הסיכויים שנתניהו יחתום - 50:50"

לאור העובדה שיו"ר האופוזיציה מעוניין להשאיר את ענייניו המשפטיים מאחוריו, וברקע התנגדותו לקלון בעקבות הודעה בסעיף הפרת האמונים - גורמים טוענים כי נתניהו טרם החליט אם לחתום על העסקה; מנדלבליט שיתף את פרטי עסקת הטיעון המתגבשת עם פרקליט המדינה עמית אייסמן ומשנתו ליאת בן ארי

זמן צפייה: 04:16

גורמים המעורים בפרטי עסקת הטיעון המתגבשת בין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט מסרו הערב (שישי) לחדשות 13 כי הסיכוי לחתימה מצדו של יו"ר האופוזיציה הם 50:50.

לצד זאת, גורמים אחרים ששוחחו עם חדשות 13 טוענים כי הסיכוי לעסקה הוא גבוה, נוכח הועבדה שיו"ר האופוזיציה מעוניין להשאיר את העניין מאחוריו. מנגד, היועמ"ש לא מוכן לוותר על סעיף הקלון, תוך הנחה שההרשעה בהפרת אמונים תגרור ממילא קלון.

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

התנאי של יו"ר האופוזיצה נתניהו לכניסה למשא ומתן על עסקת טיעון עם היועמ"ש היה שהשיחות יתקיימו אך ורק מולו וללא שותפי סוד נוספים. זאת, מכיוון שנתניהו חשש מהדלפה שתציג אותו כמי שמוכן להודות בעבירות כלשהן - דבר שקרה בפועל. בהמשך, הסכים מנדלבליט לבקשה הזו באופן חלקי והכניס את פרקליט המדינה עמית אייסמן ואת המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי.

כזכור, במסגרת המגעים בין פרקליטי נתניהו ליועמ"ש מנדלבליט, הוצע מתווה לפיו נתניהו יודה בעבירות של הפרת אמונים בתיקי 1000 ו-4000. סעיף השוחד בתיק 4000, כפי שפרסם ספי עובדיה בחדשות 13, יוסר, וסעיף האישום נגד נתניהו בתיק 2000 יבוטל. כפי שפורסם מוקדם יותר השבוע, נתניהו מוכן לפרוש מהחיים הפוליטיים לכמה שנים שלא במסגרת קלון ועוד בטרם אם יורשע בבית המשפט.

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ברקע המגעים להסדר טיעון עם יו"ר האופוזיציה נתניהו בתיקיו, בדיקת פרשת המתנות החדשה, שנחשפה לפני כשבועיים, תמשיך להיבדק גם אם ייחתם הסכם. זאת אומרת שהפרשה לא תכלל בעסקת הטיעון. מלשכת היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה נמסר: "ביחס למתנות, טיפול יועמ"שית משרד רה"מ נמשך".