למרות פרשת הריגול: לא צפויים שיבושים במשפט נתניהו

לאחר חשיפת חדשות 13, המשטרה צפויה להעביר בקרוב לפרקליטות את ממצאי הבדיקה בדבר החריגות שנעשו בשימוש בתוכנת הריגול בתיקים. על אף הגילויים, המשפט ככל הנראה יתחדש מחר כסדרו - ללא שיבושים

זמן צפייה: 05:51

במסגרת פרשת הריגול בתיקי נתניהו, המשטרה צפויה להעביר עוד הערב (ראשון), או לכל היותר מחר בבוקר, את ממצאי הבדיקה בדבר החריגות שנעשו. עם זאת, גם היום טענו במשטרה כי מעבר לשימוש בתוכנת הריגול על עד המדינה שלמה פילבר, לא נעשה כל שימוש נוסף.

המשטרה נמצאת בשלבים הסופיים איסוף המידע שהפרקליטות דרשה מהם. טענת המשטרה היא, כאמור, שמעבר לשימוש בתוכנת הריגול לעד פילבר, לא נעשה שימוש נוסף וכי גם במקרה של פילבר אין שום חשש שהשימוש הפיק איזושהי ראיה שעברה אל החוקרים שמטפלים בתיק באופן שיפסול אותה בעתיד. יש לציין כי תחילה המשטרה כלל לא הודתה בשימוש בתיקי נתניהו.

על אף גודל החשיפה וההשפעות שלה ולמרות ציפיות כי ההתרחשויות יעכבו או יעצרו את המשפט, ככל הנראה המשפט יתחדש מחר כמתוכנן ויתנהל כסדרו. ישנה משמעות לדרך השגת הראיות ולגילויים אלו אך היא ככל הנראה לא תתבטא בשיבוש או עצירת המשפט.

אמש פורסם כי סנגוריהם של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והבעלים של קבוצת בזק שאול אלוביץ', צפויים לבקש כבר השבוע מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את עדותו של פילבר. סנגוריו של יו"ר האופוזיצה נתניהו נחושים לדעת מה המשטרה יודעת או לא יודעת לגבי חומרי החקירה שעלו בהאזנות הסתר. בנוסף, המידע שהושג באמצעות האזנות לא הושמד והוא עדיין נמצא במאגר המשטרתי. בנוסף, גורמים המעורים בפרשה העריכו שלא יהיה מנוס מפתיחת חקירה פלילית נגד המעורבים בעניין.