במסגרת הסדר טיעון: 5 שנות מאסר לצעיר שתקף מינית בת 10 בנגב

בית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע גזר את העונש על תושב הפזורה הבדואית שהורשע בפריצה למקום מגורים ובניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה בקטינה שלא בהסכמתה החופשית, זאת בנוסף לפיצוי של 70 אלף שקלים לקורבן העבירה

זמן צפייה: 04:17

במסגרת הסדר טיעון, בית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע גזר היום (רביעי) שנות מאסר בפועל על צעיר תושב הפזורה הבדואית שהורשע בביצוע עבירות מין בילדה בת 10 באחד מיישובי הנגב, והטיל עליו פיצוי של 70 אלף שקלים לקורבן העבירה, זאת לאחר שהפרקליטות ביקשה לגזור עליו עונש של שבע שנות מאסר בפועל.

בחודש דצמבר 2021 הציגה הפרקליטות הסדר טיעון בפני בית המשפט, במסגרתו הודה הנאשם בפריצה למקום מגורים ובניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה בקטינה שלא בהסכמתה החופשית. המשפחה ועורכי דינה הסכימו להסדר הטיעון, וזאת כדי למנוע מהילדה להעיד. נציג הפרקליטות עו"ד יריב צרי הסביר כי ביקשו למנוע מהילדה להעיד: "זו חקירה שלכל הדעות תהיה קשה ותצטרך להיכנס לפרטים הכי אינטימיים".

בית המשפט בבאר שבע
''היה מרוח לו חיוך גדול על הפנים. הפיצוי מגוחך. הכל מגוחך''. בית המשפט בבאר שבע | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אביה של הילדה אמר בתגובה לחדשות 13 לאחר גזר הדין: "מחצית מגזר הדין הוקדש לנסיבות המקלות של הנאשם ולחרטה שהביע. זה ביזיון, אני מרגיש מבוזה. אנחנו במלחמה וצריך לחסל את חמולות הפשע הבדואיות. הפתרון היחיד לאנשים כמוהו הוא משפט שדה. באתי לגזר הדין הזה מוכן. לא ציפיתי לצדק כי אני מכיר את המערכת, אבל זה עדיין משפיל ברמה האישית והלאומית. אני לא מספר לילדה על זה. היא לא ידעה שיש משפט. שהיא תחשוב בדמיון שלה שהוא מאחורי סורג ובריח".

עוד הוא אמר: "היה מרוח לו חיוך גדול על הפנים. הפיצוי מגוחך. הכל מגוחך. הרעיון שיש נסיבות מקילות באירוע כזה - מגוחך. מי שעושה דבר כזה אין לו מקום בחברה. הוא לא הביע בפנינו חרטה ולא התנצל". האב הוסיף כי "כשזה קרה היא הייתה ערה. חשבנו בהתחלה שזה חלום רע. אבל עד שהבנו מה קרה הם כבר ברחו. קפצתי עם הנשק וניסיתי לאתר את הפורצים. אבל זה היה כבר מאוחר מדי. הבת שלי משתקמת ואנחנו עובדים איתה יום יום".

אחותה של הקורבן סיפרה גם היא לחדשות 13: "הנאשם היה משוחרר ונכנס לבית המשפט עם חיוך מאוזן לאוזן, יחד עם המדריך שלו והמשפחה שלו. לא ציפינו למשהו בבית המשפט. אבל הופתעתי לשמוע את גזר הדין. 5 שנים? כל המשפחה נפגעה".