15 ק"ג קוקאין וקטמין: 4 צעירות נעצרו בנתב"ג בחשד להברחת סמים

פרסום ראשון: הצעירות, בשנות ה-20 המוקדמות לחייהן, הגיעו בטיסה מאירופה עם הסמים המסוכנים, והן מובאות לדיון בהארכת מעצרן בבית המשפט בראשון לציון. עורכת דינה של אחת החשודות: "ככל הנראה הוכשלה ע"י גורמים מנוסים ממנה". צפו בתיעוד המעצר

זמן צפייה: 03:19

פרסום ראשון: ארבע צעירות תושבות המרכז בשנות ה-20 המוקדמות לחייהן נעצרו הבוקר (שני) בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שהגיעו בטיסה מאירופה ונתפסו עליהן כ-15 קילוגרמים של סמים מסוכנים מסוג קוקאין וקטמין בשווי מיליוני שקלים. בשעה זו מובאות החשודות לדיון בהארכת מעצרן בבית משפט השלום בראשון לציון.

שלוש מהצעירות, תושבות כפר סבא וקריית עקרון, שעל פי החשד בלדרו תמורת "כסף מהיר" לכאורה, של כמה עשרות אלפי שקלים, נעצרו בעקבות פעילות סמויה של היחידה המשטרתית 747, אשר בלשיה זיהו תנועה חשודה שלהן בנמל התעופה.

בבדיקת כבודתן התגלו הסמים שהוסלקו בבקבוקי שמפו ומארזים של תוספי מזון ובריאות. החשודה הרביעית, שהייתה עמן בטיסה, נעצרה מחוץ לנתב"ג יחד עם בן זוגה וחשוד נוסף, קרוב משפחתה, שניסה להעלים את הסמים. הצעירות חשודות בסחר, יבוא וייצוא סמים מסוגים שונים ארצה.

בדיקת החומרים החשודים כסם שנתפסו בנתב''ג
בדיקת החומרים החשודים כסם שנתפסו בנתב''ג | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, שיבח את פעילות שוטרי מרחב נתב"ג ויחידת הבילוש 747, וציין: "הצלתם חיים של אזרחים רבים, סיכלתם פשיעה בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית, והבאתם את החשודים אחר סורג ובריח. זו דרכנו המקצועית, זאת השליחות, המשמעות והייעוד של כל שוטר - לפעול למען שלום הציבור ובטחונו. מצדיע לכם".

בדיקת החומרים החשודים כסם שנתפסו בנתב''ג
בדיקת החומרים החשודים כסם שנתפסו בנתב''ג

עו"ד ליה פלוס, המייצגת את אחת החשודות, מסרה: "מרשתי נעצרה לפני מספר שעות. מדובר בצעירה ללא עבר פלילי שמעולם לא עברה על החוק וככל הנראה הוכשלה ע"י גורמים מנוסים ממנה. מדובר בחקירה ראשונית ואני משוכנעת שעם התקדמות החקירה תתברר חפותה המוחלטת".

עוה"ד אורית חיון ודין כוכבי, המייצגים את אחת החשודות, מסרו: "מדובר בחשודות כולן בחורות צעירות ונורמטיביות. מרשתנו נמצאת במצב נפשי קשה לאחר שלראשונה בחייה מעורבת באירוע פלילי. האירוע שנחקר הנו חריג בכל קנה מידה , ומצריך בדיקה יסודית אשר תביא לגילוי העומדים מאחורי ביצוע המעשה. נקוה כי החקירה תמוצה במהרה וניתן יהיה להבין את האירועים ולדון באפשרות שחרורה של מרשתנו".