דיון ההסגרה של אביטל בשני: "לא ברח, ימשיך להיאבק על חפותו"

סוכן הדוגמניות שנעצר הלילה אחרי 10 חודשים מאז נדרש לחקירה בגין החשדות נגדו על עבירות מין יישאר במעצר. עו"ד שרון נהרי הנמצא באמסטרדם: "ראינו אותו". עורך הדין ששי גז המייצג אותו גם כן: "הוא ימשיך להיאבק על חפותו"

זמן צפייה: 00:19

שי אביטל, שנעצר באמסטרדם שבהולנד אמש (חמישי) בשעת לילה מאוחרת, הובא לתחנת משטרה באמסטרדם לקראת תחילת התהליך בבקשת ישראל להסגירו חזרה לארץ בגין החשדות נגדו על עבירות מין. עורך דינו שרון נהרי, שנמצא באמסטרדם, הגיב לראשונה: "ראינו אותו, דיון ההסגרה יתקיים ביום שני".

נהרי, שמתמחה בהסגרות וטיפל בין היתר בהסגרתו של הרב אליעזר ברלנד מהולנד, סיפר כי הוא ראה את אביטל ושוחח איתו. אביטל ישהה במעצר עד ליום שני, אז יתקיים הדיון הראשון בבקשה להסגירו לארץ. את אביטל מייצג מלבד נהרי גם עו"ד ששי גז.

"שי אביטל לא ברח מישראל. הוא הופתע מהמעצר וממשיך להכחיש כל קשר לחשדות שמייחסים לו", אמר עו"ד גז. "חשוב להזכיר שהוא עדיין לא מסר את גרסתו וימשיך להיאבק על חפותו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-part-2208191556' autoplay='0' credit='' desc='בית המעצר שבו שוהה שי אביטל' poster='' kid='1_3bkzotpb' duration='']

בתדרוך שקיים היום רח"ט מודיעין באגף החקירות והמודיעין של המשטרה, תנ"צ דרור אסרף, התברר כי המבצע לאיתורו ומעצרו של אביטל נמשך שלושה חודשים. "המעצר יצא לפועל לאחר שאביטל זוהה בכמה מדינות באירופה והתברר כי נחת באמסטרדם שבהולנד", אמר אסרף. "המעצר היה בשיתוף משטרת הולנד ולאחר שהתקבל אישור מהפרקליטות לצו מעצר בינלאומי והתראה אדומה מהאינטרפול".

עוד הוא סיפר כי אביטל לא התנגד והובא לתחנת משטרה באמסטרדם להמשך ההליכים להסגרתו. "כל עבריין נמלט וכל חשוד שאנחנו נמצא לנכון להוציא נגדו צו מעצר בינלאומי – ייעצר בכל מקום בעולם ללא משוא פנים", הוסיף הקצין הבכיר. "אנחנו מנהלים מרדף אחרי כל העבריינים הנמלטים שנמצאים מחוץ לתחומי המדינה ועד שלא ימוצה איתם הדין, המשטרה לא תנוח ולא תשקוט".

סוכן הדוגמניות שי אביטל
סוכן הדוגמניות שי אביטל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אביטל, שמעשיו לכאורה נחשפו על ידי אמיר שואן בתחקיר "הצינור" ברשת 13, זומן לחקירה באוקטובר אשתקד על ידי ימ"ר תל אביב, שפנו אליו שישוב חזרה לארץ מחו"ל ויתייצב לחקירה, לאחר ש-26 נשים שונות הגישו נגדו תלונה במשטרה בגין הטרדות מיניות.

עו''ד שרון נהרי שייצג את מאיה רייטן-סטול
עו''ד שרון נהרי המייצג את שי אביטלעו''ד שרון נהרי
עו''ד ששי גז
עו''ד ששי גז | צילום: פלאש 90

בכל התקופה הזו שהה אביטל בחו"ל, וסירב לחזור לישראל להתעמת עם החשדות. אביטל שהה תקופה ארוכה בטורקיה ובמדינות נוספות שלישראל אין הסכם הסגרה עמן, עד שאתמול, לאחר שנחת בהולנד, הוא נעצר על ידי משטרת אמסטרדם.

סגן ניצב יעל רייכרד, נציגת משטרת ישראל בהולנד, הייתה זו שזיהתה את אביטל ברחוב בעקבות הידיעה שהוא הגיע לאמסטרדם, לאחר שיצאה ממסעדה בעיר. היא ניגשה אליו, ולאחר שזיהתה אותו באופן ודאי בוצע המעצר.