התאונה והחשד לרצח: "אביו של החשוד ביקש שאתנצל - או שיתבע"

בבית המשפט יתקיים מחר עוד דיון בתיק הרצח של שלו אפללו, שעל-פי החשד נדרס למוות לפני כשמונה חודשים. היום, בריאיון לחדשות 13 משחזר אביו לראשונה את הרגעים הדרמטיים שלאחר הדריסה ומספר שקיבל איומים: "עד שהתקרבתי אליו - הוא כבר נשם את נשימותיו האחרונה". וגם: פרטים חדשים מהחקירה

זמן צפייה: 03:31

יעקב אפללו, אביו של שלו אפללו, שעל-פי החשד נרצח בדריסה לפני שמונה חודשים בדרום תל אביב, סיפר בריאיון לחדשות 13 לראשונה על היום שבו חרב עולמו. מחר הוא עתיד להגיע לראשונה לבית המשפט לדיון בעניינם של שלושה מהחשודים בפרשה. "ראיתי את הרכב הפוגע, ואת מי שישב בו", סיפר האב. "מישהו צעק לי - 'בוא מהר, הילד שלך עבר תאונה'". לאחר מכן, לדבריו, הוא יצא ונחרד לראות את בנו מוטל ללא רוח חיים. "זיהיתי אותו לפי הרגליים, ידעתי שזה הוא. עד שהתקרבתי אליו הוא כבר הלך, נשם את הנשימות האחרונות שלו".  אלא שכבר אז תרחיש התאונה נראה לו לא הגיוני: "אי אפשר לנסוע ברחוב הזה מהר".

שלו אפללו
שלו אפללו

בזמן שהמשפחה ישבה שבעה, אחד הנערים הלך לתחנת המשטרה להתוודות. הוא סיפר כי החבורה תכננה מראש את "התאונה", הביא את החוקרים לזירת האירוע, מסר את שמות השותפים למעשה - ואף שחזר את המקרה. המשטרה פתחה בחקירה סמויה הכוללת האזנות סתר, כדי לאסוף מספיק ראיות - ולכן לא עצרה את החשודים מידית.

יעקב פגש באביו של חן זיו, אחד מהחשודים במעשה ההרג ושוחח איתו במעלית. "אמרתי לו, 'אני רוצה לדבר עם הילד שלך ולדעת מה בדיוק היה שם'. הבת שלי העלתה איזה פוסט מאשים, והוא דרש שהיא תתנצל. הבן שלו הרג את הילד שלי, והוא מבקש שאתנצל? אולי הוא רוצה גם פיצויים?"

שלו אפללו וגרפיטי בבית אחד החשודים
שלו אפללו וגרפיטי בבית אחד החשודים

בתוך כך, אתמול הוארך מעצרם של שני החשודים הבגירים, חן זיו ולוריא בן דוד, בשישה ימים. טליה, אחותו התאומה של שלו, פרצה בבכי כשהחשודים נכנסו לאולם. נציג המשטרה טען בדיון כי היה תכנון מוקדם של האירוע. זיו, החשוד שנהג באוטו, שומר על שתיקה בחקירותיו. כמו כן, אתמול רוססו על בתי החשודים כתובות גראפיטי, והמשטרה זימנה את אחותו של אפללו בחשד כי היא האחראית למעשה.

בנוסף, במהדורה המרכזית פורסם כי החוקרים סבורים שהמניע או סכסוך בין אחד החשודים לאחותו של המנוח. בידי החוקרים יש הקלטה של שיחה אחרונה, כמה שעות לפני האירוע, בין שלו לאחותו -שבה הוא מבקש ממנה להיזהר. עוד עולה מהחקירה כי הרכב לא שייך לאחד החשודים, אלא לצעירה שהתבקשה על-ידי אחד מהם להשאיל להם אותו.