שלושה קורבנות תוך שעות: צעיר בן 26 נורה למוות באום אל-פחם

שעות אחרי הרצח הכפול בנצרת, צעיר בן 26 נורה למוות באום אל-פחם. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, ובסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו. מהמקום פונה לבית החולים צעיר נוסף

זמן צפייה: 01:26

האלימות בחברה הערבית: שעות אחרי הרצח הכפול בנצרת, צעיר כבן 26 נורה למוות היום (שישי) בשעות הצהריים באום אל-פחם. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, ובסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו. כמו כן, מהמקום פונה לבית חולים העמק צעיר נוסף כשהוא במצב קל.

בעקבות הרצח, עמותת "יוזמות אברהם" עדכנה כי מתחילת השנה 10 ערבים קיפחו את חייהם מנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 9 אזרחים. שמונה מההרוגים נורו למוות, ושלושה מהם מתחת לגיל 30.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302030950' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מזירת הרצח בנצרת' poster='' kid='1_6alk6rox' duration='']

מוקדם יותר היום, חאלד ועלי סעדי, אחים בני 28 ו-31 נרצחו מירי בעיר נצרת. בית החולים האנגלי בנצרת דיווח על הגעתם של השניים במצב אנוש, ועל כך שתוך כדי מאמצי הרופאים להצילם, הם נאלצו לקבוע את מותם. על פי החשד, המתנקשים דפקו על דלת ביתם של האחים, הזדהו כשוטרים וירו בהם מטווח אפס ובעזרת משתיק קול.

שוטרי משטרת ישראל הוזנקו לבית החולים, איתרו את הזירה ופתחו בחקירה ממנה עולה כי הרקע לאירוע הוא ככל הנראה מלחמת משפחות הפשע חרירי ובכרי. בשלב זה מתבצעות פעולות חקירה לאיתור החשודים בירי, והחקירה הועברה ליחידת להב 433.

קרוב משפחתם של הנרצחים אמר: "זה רצח בחסות המשטרה. הם הגיע עם ארבעה רכבים, דפקו בדלת של השכן קודם וביקשו שיצביע על בית הקורבנות, אחר כך דפקו בדלת של המשפחה, אמרו 'משטרה תפתחו', פתחו להם , וחלק מהמחסלים נכנס לבית ירו בשני האחים ונמלטו מהמקום. זה מטורף , מי יסרב לפקודת משטרה לפתוח דלת? רצח אכזרי בחסות משטרת ישראל".