לאחר 6 שנים: פוענח רצח קשיש במעלות - בזכות דגימת DNA

בן 31 מואשם כי תקף באכזריות בן 93 והכה אותו למוות. המקרה פוענח בזכות דגימת DNA מגרב שהשאיר הפורץ בזירה. במשך שנים ניסו להפיק דגימה ללא הצלחה, והתפתחות טכנולוגית אפשרה לאחרונה להגיע לרוצח

זמן צפייה: 02:26

המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי פענחה רצח שהתרחש לפני שש שנים במעלות באמצעות הפקת DNA מגרב שנמצאה בזירה. כתב אישום הוגש נגד אין אפשטיין, תושב מעלות בן 30, בחשד לרצח סמיון ויולין בן ה-93 לאחר שתקף אותו באלימות.

הרצח התבצע באוקטובר 2016 כאשר על פי החשד פרץ הגבר לדירתו של ויולין, הוריד את נעליו על מנת שלא ישמעו את צעדיו, אך הקשיש התעורר והחל לצעוק ואפשטיין תקף אותו באכזריות בפנים וגרם לו חבלות קשות עד שנדמה היה שמת. לאחר מכן התעורר שוב והחל לצעוק עד שהפורץ חנק אותו והרג אותו. במהלך המאבק נפלה גרב של החשוד ונשארה בזירה.

החוקרים ניסו להפיק DNA מהגרב ללא הצלחה במשך שנים, ובעקבות התפתחות טכנולוגית בתהליך ובחינה מחודשת של הגרב, הצליחו החוקרים להוציא דגימה ועצרו את החשוד -  תושב העיר שנעצר בתום החקירה.

ראש מחלק רצח אריק לוגסי מסר כי "מר סמיון ויולין היה בעברו קצין בצבא האדום שנלחם במלחמת העולם השניה בנאצים. הוא עלה לארץ ופיתח את תחום הסייף התחרותי בעיר מעלות, לוחם אמיתי, שגם בגילו המופלג ניסה להאבק עם פורץ צעיר בכמעט 70 שנה ממנו. אנחנו מסופקים מכך שהחשוד לא יחמוק מעונש, ואנחנו עושים הכל ולא מרפים כדי להביא לפענוח עוד מקרי רצח, גם אם עברו שנים רבות מאז שבוצעו".

עורכי הדין סאהר פאר ונסרין סלאמה שמייצגים את המואשם ברצח אפשטיין, מסרו כי "אילן שיתף פעולה ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. רק היום הוגש כתב האישום ומטבע הדברים טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם נציג את טענותינו בבית המשפט".