הגבר שחוסל בהרצליה: עבריין שהורשע בניסיון לרצוח את אלי טביב

שירן דהרי בן ה-35, הוא האדם שנורה למוות אמש ברחוב צלע צפון שבעיר. בית המשפט הרשיע אותו וגזר עליו שנתיים מאסר, לאחר שניסה בשנת 2015 לגרום למותו של בעלי בית"ר ירושלים לשעבר

זמן צפייה: 01:05

שירן דהרי בן ה-35, הוא הגבר שנורה למוות ברחוב צלע צפון שבהרצליה אמש (רביעי). דהרי הורשע על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב בניסיון חיסול בקיץ 2015 של אלי טביב, ששימש באותה התקופה כבעלים של בית"ר ירושלים. עליו ועל מעורב נוסף נגזרו שנתיים מאסר.

לאחר הירי, אזרחים שהיו סמוך לזירת האירוע ביצעו בדהרי פעולות החייאה בסיסיות בהדרכת מוקד מד"א, וכאשר צוותי הרפואה הגיעו הם המשיכו בניסיונות - אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשד לחיסול: גבר כבן 35 נורה למוות בהרצליה

חשד לרצח כפול בדרום: בני זוג נורו למוות לעיני בנם

תוך שלוש שעות: חשד לרצח בשלושה מקרים שונים ברחבי הארץ

שירן דהרי
שירן דהרי

חובש רפואת חירום במד"א רפאל נהרי והפראמדיק עידן שינה סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 35 שוכב על הכביש בסמוך לאופנוע כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצעי ירי בגופו. אזרחים שהיו במקום ביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכת מוקד מד"א. המשכנו את הטיפול הרפואי אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופה נאלצנו לקבוע את מותו".

לפי כתב האישום שהוגש נגד דהרי וישראל חיים ביולי 2015, השניים קשרו קשר עם נאשם אחר בפרשה כדי לגרום למותו של טביב. לפי התוכנית, חיים אמור היה לספק קטנועים וקסדות לדהרי והנאשם הנוסף, בה הם ישתמשו כדי לסרוק את סביבת ביתו של טביב - וכן כדי לירות בו למוות.

צוות מד"א קבע את מותו של האיש - ארכיון
אמבולנס | צילום: תיעוד מבצעי מגן דוד אדום

בתחילת פברואר 2015, חיים והנאשם השלישי רכבו על אופנוע בסמוך לביתו של טביב בכפר שמריהו כדי לבחון את סביבת ביתו, על מנת שיוכלו להוציא לפועל את תוכניתם. דהרי והנאשם השלישי תכננו לרכב על קטנוע כשברשותם יהיו קסדות וכפפות שיסתירו את זהותם - ואקדח טעון בידיהם. הם סיכמו כי הנאשם השלישי ודהרי ירכבו על הקטנוע, כשדהרי יישא עליו אקדח, ייגש אל ביתו של טביב ויירה בו למוות.

ב-28 בפברואר 2015, טביב הגיע לאצטדיון בפתח תקווה כדי לצפות במשחק של קבוצתו נגד קבוצת הפועל פתח תקווה. בסיום המשחק עזב טביב את האצטדיון ונסע ברכבו לכפר סבא, כשבמקביל הגיעו הנאשמים לביתו. לאחר שטביב החנה את רכבו, הבחין בקטנוע איתו הגיעו הנאשמים - וחשדו התעורר. הוא הטה את כל גופו לכיוון מושב הנוסע שליד הנהג, כשהקטנוע עצר מטרים ספורים מרכבו, אז ירד ממנו הנאשם השלישי, התקרב לחלון הנהג וירה חמישה כדורים לתוך הרכב.

אלי טביב לאחר נסיון ההתנקשות בו
אלי טביב לאחר נסיון ההתנקשות בו | צילום: חדשות 10

לאחר הירי, השניים נמלטו מהמקום עם הקטנוע, בעוד טביב הצליח לחמוק מהכדורים ורק נפגע פגיעה קלה בזרועו. לאחר שביצעו את מעשיהם, השלושה נפגשו בנקודת מפגש שקבעו מראש, שם הם הסירו את בגדיהם, הכפפות שלהם והקסדות שלבשו בניסיון החיסול - ושרפו אותם כדי למחוק ראיות.