"דקר אותו בגב 6 פעמים": בן 18 מואשם ברצח יאשיהו בלום בראשל"צ

כתב אישום הוגש נגד חמישה צעירים וקטין בגין מעורבותם ברצח שאירע לפני כחודש בחוף הים בעיר. לפי האישום, בלום ניסה לברוח לאחר שנדקר - אך קרס והתמוטט בעוד הדוקר וחבריו נמלטו

זמן צפייה: 01:14

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד שישה מעורבים ברצח יאשיהו בלום בראשון לציון לפני כחודש. הנאשם המרכזי, אסף ברגיג בן 18, הואשם ברצח הצעיר, תקיפה בנסיבות מחמירות של חבריו ושיבוש מהלכי משפט.

יובל ברהה בן 21 הואשם בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, שידול לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות ומסייע לאחר מעשה. חן דסה בן 19, ווסאם בדר בן 21, מור צרפתי בן 25 וקטין בן 17 הואשמו בתקיפה בנסיבות מחמירות בצוותא, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית ושיבוש מהלכי משפט.

לכתבות נוספות בנושא >> 

דקרו בחניון וברחו: 6 יואשמו ברצח יאשיהו בלום בראשל"צ • תיעוד

יאשיהו נרצח בראשל"צ: "לא היה מעורב בקטטה, נלקח ברגע של שטות"

יאשיהו בלום מהיישוב עלי שנרצח בראשון לציון
יאשיהו בלום מהיישוב עלי שנרצח בראשון לציון | צילום: באדיבות המשפחה

מכתב האישום עלה כי הנאשמים יצאו לבילוי עם אנשים נוספים. ברגיג נשא סכין מטבח בבגדיו. הנאשמים יחד עם נוספים הגיעו לחוף הים וחנו בחניון הצמוד לחוף. לאחר הבילוי עם שובם לחניון, רכה טויוטה בו ישב בלום חנה בסמוך לרכבם. בשלב מסויים אחד הנאשמים, דסה, שאל את אחד מחבריו של בלום אם הם מעונייים לרכוש סמים - כך לפי כתב האישום. בין השניים התפתחו חילופי דברים שבסופים דסה יצא מהרכב והיכה בראש את אחד מחבריו של בלום.

שאר הנאשמים הצטרפו לקטטה ותקפו את חבריו של בלום, שהצליחו להימלט. בלום יצא מהרכב, ברגיג שלף את הסכין ודקר את המנוח שש פעמים בגבו תוך שאחד הנאשמים האחרים מעודד אותו: "תדקור אותו, תדקור אותו". לאחר שנדקר בלום ניסה לברוח אך אחרי זמן קצר קרס והתמוטט. כוחות הצלה אשר הגיעו למקום פינו אותו לבית חולים, שם נקבע מותו.

תיעוד רצח יאשיהו בלום בראשון לציון
תיעוד רצח יאשיהו בלום בראשון לציון | צילום: דוברות המשטרה

עוד עלה מהאישום כי לאחר האירוע, נכנסו הנאשמים לכלי הרכב ונמלטו מהמקום. ברהה רץ אל המחסום האלקטרוני ביציאה מהחניון והרים את המחסום בידיו בכח ובכך אפשר לכלי רכב להימלט מהחניון בלא כל עיכוב. במהלך הנסיעה מהחוף לביתם, הורה הקטין לברגיג לזרוק את הסכין וברגיג עשה כן.

בבקשת המעצר נכתב כי "סיבות ביצוע העבירות מלמדות על מסוכנות יתרה של המשיבים, אשר ששו אלי קרב בעקבות חילופי דברים סתמיים, חלקם בהומור, בין חברו של המנוח ודסה. המשיבים אינם נרתעים משימוש בחפץ חד, וזאת בשלב בו שניים מחבריו של המנוח כבר נמלטו והשלישי שרוע על הרצפה, וכל זאת כאשר המשיבים וחבריהם הם שישה במספר לעומת המנוח".