חשד לרצח כפול בנצרת: אב ובנו הפעוט נורו למוות

אלמונים הגיעו לשכונת מגוריו של הקורבן וירו לעבר רכבו כאשר היה יחד עם בנו בן השנתיים. צוות מד"א שהוזעק לזירה מצא אותו במצב אנוש, והוא פונה תוך ביצוע פעולות החייאה לביה"ח העמק בעפולה, אך מותו נקבע במקום. הפעוט נפצע קשה והועבר לביה"ח רמב"ם, שם נקבע מותו. שני חשודים נעצרו בחשד למעורבות ברצח

זמן צפייה: 05:17

חשד לרצח: פראס הייב, תושב נצרת בן 30, נורה למוות היום (שלישי) על ידי אלמונים שהגיעו לשכונת מגוריו וירו לעבר רכבו כאשר היה יחד עם בנו הפעוט בן השנתיים, שנפצע באורח קשה והועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה - אך שם נקבע גם מותו.

צוות מד"א שהוזעק לזירה מצא את הגבר במצב אנוש כשהוא מחוסר הכרה עם פציעה חודרת בגופו. לאחר שהוענק לו טיפול רפואי ראשוני הוא פונה תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים העמק בעפולה, אך מותו נקבע במקום. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, והשוטרים שהגיעו לזירה פתחו בסריקות לאיתור החשודים בירי, ובמהלך הערב נעצרו שני חשודים. הרקע לאירוע - סכסוך בין עבריינים.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "רציחתו של התינוק היא אירוע מחריד שאינו נותנן מנוח. המאבק בפשיעה בחברה הערבית הוא מורכב מאוד, ואין בו קיצורי דרך. לא אחת, כפי שקרה היום לפעוט למרבה הצער, נקלע חף מפשע שלא באשמתו לטווח האש ושילם על כך בחייו כתוצאה מהמאבקים בין משפחות וכנופיות פשע".

עוד הוסיף השר: "מדובר בעבריינים אכזריים שאינם בוחלים בדבר כדי לפגוע ביריביהם - עבריינים אף הם - גם כאשר נמצאים עימם בני משפחה תמימים. משטרת ישראל תמשיך לפעול במלוא העוצמה והנחישות נגד העבריינים הללו, ולצד הפעילות הזו נדרש המשך התגייסות של אישי ציבור, אנשי דת, מנהיגים, מעצבי דעה ומחנכים בחברה הערבית כדי לסייע במאבק החשוב הזה".

פראס הייב, קורבן הרצח בנצרת
פראס הייב, קורבן הרצח בנצרת

המפכ"ל קובי שבתאי הגיע הערב לזירה ואמר: "אנחנו אחרי אירוע מאוד מצער, שבמסגרת סכסוך בין עבריינים נורה ונהרג תינוק בן שנתיים שלא קשור לאירועים. מדובר בגורמים פליליים מוכרים למשטרה, ואנחנו מעריכים שזו תוצאה של מספר סכסוכים, וכתוצאה מלחץ משטרתי על משפחות כאלה ואחרות שנותן את אותותיו בשטח יש עלייה של גורמים בקרב אותם ארגונים. אין ספק שיש פה הקרנה של מספר אירועים ופעילויות שבוצעו וכרגע אנחנו משקיעים את כל המאמץ החקירתי, ויש כבר עצורים ברמה כזאת או אחרת".

כוחות משטרה בזירת הרצח בנצרת
כוחות משטרה בזירת הרצח בנצרת | צילום: דוברות המשטרה

פראמדיק מד"א אנואר כעביה וחובש רפואת חירום במד"א כמאל מריד סיפרו: "הפצוע היה מחוסר הכרה וסבל מפציעות חודרות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה מתקדמות, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש".

פראס הייב, קורבן הרצח בנצרת
פראס הייב, קורבן הרצח בנצרת

בעקבות הרצח, עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי 110 ערבים קיפחו את חייהם עד כה במהלך שנת 2022 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. מבין כלל הקורבנות, 93 נורו למוות ו-64 מהם היו עד גיל 30. 13 מהקורבנות היו נשים.