רצח האם ובתה: החוקרים מעריכים כי שלושתן היו היעד לחיסול

הערכת המשטרה היא כי המחסלים רצו לנקום באב המשפחה ולרצוח את האם ושתי בנותיה, אך אחת הבנות ניצלה רק כי יצאה מהרכב להכניס שקיות לתוך הבית. 200 שוטרים הגיעו ללוד, וחלקם יסייעו בניסיון לפענח את פרשת הרצח. המפכ"ל שבתאי: "מתחייב שמשטרת ישראל לא תנוח ולא תשקוט עד שתשים את היד על הרוצחים האלה"

זמן צפייה: 05:41

גם במציאות הקשה של האלימות הרצחנית בחברה הערבית, נדמה שהלילה שיא חדש נשבר וכל הגבולות נחצו, כאשר מנאר הווארי ובתה ח'דרה בת ה-14 נורו למוות, ואחותה התאומה של ח'דרה נפצעה באורח בינוני. החשד הוא שהרצח בוצע כנקמה נגד אב המשפחה שנמצא בחו"ל, והערכת המשטרה הערב (שלישי) היא כי שלושתן היו מטרה לרצח, ובת אחת ניצלה רק כי הלכה להכניס שקיות לתוך הבית.

במשטרה רואים בחומרה את מה שקורה בלוד, והיום הזרימו לעיר 200 שוטרים שישהו שם בתקופה הקרובה, וחלקם יסייעו בניסיון לפענח את פרשת הרצח. לפני זמן קצר הגיע לעיר מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שערך הערכת מצב יחד עם מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, ובסופה אמר: "זה אחד המקרים היותר אכזריים שנתקלנו בהם בשנים האחרונות, ואני מתחייב שמשטרת ישראל תעשה כל שביכולתה, ולא תנוח ולא תשקוט, עד שתשים את היד על הרוצחים האלה".

"מפרטי האירוע עולה אכזריות גדולה של העבריינים שיצאו למשימת חיסול כשהיעד הוא אמא ושתי בנותיה הילדות", הוסיף שבתאי, "כל רצח הוא חמור וקשה אך תכנון רצח של אם ושתי בנותיה הוא חציית כל הגבולות. אנו לא נרפה מתיק החקירה הזה ונרדוף את מי שעשה זאת כל ימי חייו עד לפיענוח המקרה".

"מיד עם תחילתה של החקירה נעשו במחוז מרכז כל הפעולות הנדרשות", סיכם המפכ"ל, "ובעתיד הקרוב צפויות עוד פעולות רבות במטרה להביא למעצר המבצעים ולהעמדתם לדין. בשבועות הקרובים נתגבר באופן משמעותי את משטרת לוד עם מאות שוטרים ולוחמים שיחזקו את הביטחון של תושבי העיר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209062001' autoplay='0' credit='' desc='המפכ"ל שבתאי: "לא נשקוט עד שנשים את היד על הרוצחים"' poster='' kid='1_7aji5nrp' duration='']

מצבה הפיזי של מרים, אחותה התאומה של ח'דרה, תלמידת כיתה ט', מוגדר טוב, אך מצבה הנפשי קשה מאוד. במשטרה מחכים שמצבה יתייצב כדי שיוכלו לגבות ממנה עדות, שכן היא בעצם עדת הראייה היחידה של מעשה הרצח של אימה ואחותה התאומה והיחידה.

עצם היותה עדת ראייה היחידה הופך אותה ליעד מאויים, ולעדת מפתח, לא רק בגלל שיש חשש שמי שרצה לחסל אותה ירצה לחזור ולעשות את זה, אלא משום שהיא הייתה שם וראתה הכל - ואולי תוכל להצביע על האנשים שעשו את זה על הרוצחים שלחצו על ההדק. היא מלווה ע"י הרווחה וגורמי טיפול כל הזמן, בנוסף למשפחה שלה שמלווה אותה, וכמובן המשטרה שתמשיך לאבטח אותה בתקופה הקרובה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0609222031' autoplay='0' credit='' desc='ראש עיריית לוד: "ייתכן שהרוצח מאתמול הוא עצור שהשתחרר שלשום"' poster='' kid='1_86z3c6r5' duration='']

ראש עיריית לוד יאיר רביבו התראיין הערב במהדורה המרכזית, ואמר כי "ממשלת ישראל חייבת להכריז על מצב חירום לאומי, בעקבות גל טרור פלילי נורא ואיום בחברה הערבית". רביבו תקף את ממשלות ישראל לדורותיהן ואת מערכת המשפט, ואמר: "אין לי ספק שאם אתמול היו נרצחות אם ובת בשכונה יהודית בעיר אחרת המדינה הייתה עוצרת מלכת ומכריזה היום על יציאה למבצע רחב היקף להפסיק את הזוועה הזאת".

מנאר הווארי ובתה ח'דרה הווארי, שנורו למוות בלוד, רצח
מנאר הווארי ובתה ח'דרה הווארי, שנורו למוות בלוד

גבר שמשפחתו גרה בסמוך לזירה סיפר היום לחדשות 13 כי הוא מכיר את הנרצחת, שלדבריו "קיבלה חמישה כדורים ליד הילדים". השכן סיפר ליד ביתה: "הכדורים היו זרוקים פה על הרצפה. לקחתי את עצמי וברחתי. זה היה רכב מסוג מאזדה שנסע שמאלה. שלושה אנשים ירו. אין ביטחון במדינה, בגלל שאנחנו ערבים אז זה לא מעניין את המשטרה. מה אנחנו במערב הפרוע? אני שמעתי את היריות וירדתי למטה, עוד לפני מד"א, לפני משטרה".

"מנאר הייתה דתייה אז אף אחד לא נגע בה", הוסיף השכן, "רק אני הרמתי לה את הראש וראיתי שכולה דם. למה אישה שלא עשתה כלום לאף אחד צריכה לסיים ככה? מה עשתה הילדה הקטנה? לא הייתי כאן, רק שמעתי. המשפחה שלי גרה כאן. בטח שאני דואג, התקשרתי לאמא, חשבתי שזה אצלנו, שאח שלי אולי יושב למטה. היא הייתה בחורה טובה, מהעבודה לבית, מהבית לעבודה. היא הייתה בסופר".