7 חודשים לאחר הרצח: אחים למשפחה ביפו נעצרו

נגד שני אחים, צעיר וצעירה בשנות ה-20 לחייהם מיפו, צפוי להיות מוגש כתב אישום בגין תכנון רצח השייח מוחמד אבו ניג'אם ובניסיון רצח של אחיינו. הרקע: סכסוך בין המשפחות על סחר בסמים

שני אחים מיפו, סבריה וואהב ואוהן טורק, נעצרו בחשד שתכננו את רציחתו של השייח מוחמד אבו ניג'אם ביפו בחודש ינואר השנה. המשטרה הודיעה על פענוח הרצח והגישה הצהרת תובע נגד השניים, שחשודים גם בניסיון רציחתו של אחיינו של אבו ניג'אם, עומאר כורדי.

חוקרי ימ"ר תל אביב ניהלו חקירה סמויה שהביאה לחשיפת זהותם של החשודים, אח ואחות בשנות ה-20 לחייהם. אבו ניג'אם היה בכיר בתנועה האיסלאמית והחקירה העלתה כי הרקע לרצח הוא סכסוך בין משפחות ביפו על רקע סחר בסמים.

בעקבות הסכסוך, החל גל רציחות שהוביל לחמישה מקרי רצח בין שתי המשפחות בשנתיים האחרונות. אחד מאותו מקרי רצח היה זה של אבו ניג'אם שנורה למוות לפני שבעה חודשים ואחיינו נפצע קשה. השייח גר בשכנות לאחות סבריה, שהייתה עדה יחד עם אחיה לפגיעה במשפחה שלהם כשלילה לפני נורו יריות ונזרקו רימונים לעבר בני משפחה של החשודים.

בתחילה נעצרו חמישה תושבי יפו בחשד למעורבות במעשה ועם התקדמות החקירה, הוגשה הצהרת תובע נגד שני האחים ובימים הקרובים צפויה פרקליטות מחוז תל אביב להגיש נגדם כתב אישום.

מהמשטרה נמסר כי פענוח תיק זה מצטרף ל-22 תיקים שפוענחו במהלך השנה האחרונה.