חשד לרצח בחיפה: בת 24 נורתה למוות ברכבה

חנאן אבו ח'יט, אם לילד בן 5, היא האישה ה-13 שנרצחת השנה. היא נמצאה ללא רוח חיים לאחר שנורתה ברחוב אחד העם בעיר, וצוותי מד"א שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותה. המשטרה פתחה בחקירה

זמן צפייה: 00:16

חשד לרצח: חנאן אבו ח'יט בת ה-24, אם לילד בן 5, נורתה למוות לפנות בוקר (שני) ברכבה ברחוב אחד העם בחיפה. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו את הצעירה לא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותה. קרוב משפחתה של הקורבן נרצח גם הוא לפני כמה חודשים מירי בחיפה, בזמן עבודתו במסעדה בעיר. המשטרה פתחה בחקירה, והרקע לאירוע הוא ככל הנראה הסכסוך המתמשך בין המשפחות בכרי וחרירי.

חובש בכיר במד"א שבח רוטנשטרייך סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעירה כבת 24 מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, היא הייתה עם פציעות חודרות, ביצענו בדיקות רפואיות ולצערנו לא ניתן היה להציל אותה ונאלצנו לקבוע את מותה".

זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה | צילום: דוברות איחוד הצלה

אבו חייט היא האישה ה-13 שנרצחת בישראל מאז תחילת השנה, ומעמותת יוזמות אברהם נמסר כי 73 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 68 אזרחים. 65 מהם נורו למוות ו-35 מהם היו בני פחות מ-30. מבין כלל הקורבנות בחברה הערבית השנה, 5 היו נשים.

חנאן אבו ח'יט, קורבן הרצח בחיפה
חנאן אבו ח'יט, קורבן הרצח בחיפה

אתמול בכפר סנדלה שבגלבוע הובא למנוחות דיאר עומרי בן ה-19, שנורה למוות במוצאי שבת בכניסה ליישוב גן נר על ידי תושב המקום בעקבות ויכוח בכביש. באותו ערב נרצח חמאדה סאלם בן ה-30 בעכו.

ביום רביעי נרצחו ארבעה אזרחים ערבים תוך פחות מיממה. בשעות הערב נורה למוות רסלאן סוואעד, תושב שפרעם בן 24, בעת שנסע ברכבו בעיר מגוריו. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו אותו במצב אנוש כשהוא מחוסר הכרה, וכעבור זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו.

מוקדם יותר באותו יום נרצח ביריות אדהם אבו עסא בן ה-26 בתל שבע שבנגב, ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן בבית החולים סורוקה בבאר שבע. אדם נוסף נפצע באורח קשה באירוע, והמשטרה עצרה ארבעה חשודים בחשד למעורבות בקטטה וברצח.

4 נרצחים ביממה: רסלאן סוואעד, אדהם אבו עסא, מוחמד האשם נטור, סאהר נתפי
4 נרצחים ביממה: רסלאן סוואעד, אדהם אבו עסא, מוחמד האשם נטור, סאהר נתפי

שעות ספורות לפני כן נורה למוות מוחמד האשם נטור בן ה-26 בצומת המשתלה הסמוך לקלנסווה שבשרון. באירוע נפצעו גם גבר כבן 23 באורח קשה ואדם נוסף נפצע משברי זכוכיות באורח קל. הם פונו על ידי מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא.

לפני כן, בלילה, נרצח סאהר נתפי בן ה-25 ביריות בעת שהיה ברכבו, לעיני אשתו ובתו. השלושה היו בנסיעה בנצרת כשנורו, ככל הנראה על רקע סכסוך משפחות. נתפי נפצע באורח אנוש ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן בבית החולים.  אשתו ובתו נפצעו באורח קל-בינוני.