רצח את הוריו ודקר את הכלב: אישום נגד צעיר מנתניה

כתת אישום הוגש נגד כנגד ולדיסלב פופוב הנאשם שרצח את הוריו - שנמצאו בביתם ללא רוח חיים עם סימני אלימות קשים לפני כחודש וחצי. החוקרים שנכנסו למקום הבחינו בריח גז שאפף את הדירה. לפי החשד, בנם דקר אותם למוות וניסה להרוג גם את הכלב המשפחתי - שהועבר לטיפול וטרינרי

הדירה בה בוצע הרצח הכפול בנתניה
הדירה בה בוצע הרצח הכפול בנתניה | צילום: חדשות 13

כתב אישום הוגש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד ולדיסלב פופוב (23) מנתניה לאחר שרצח את הוריו בדקירות, זאת בהתאם לממצאי החקירה והראיות. החקירה הוטלה על היחידה לחקירות פשעים במרחב שרון.

מכתב האישום שהגיש עורך הדין יצחק מורדוך, עולה כי ולדיסלב התגורר עם הוריו והכלב שגידלו בדירה בנתניה. בחודש מאי האחרון, בשעה שלוש לפני בוקר, החליט להמית את הוריו ללא סיבה ידועה. לכן ניגש למטבח, לקח סכין והחל לדקור את אביו בזמן שישן, בחזקה וברצף. אביו התעורר, ניסה להתגונן ללא הצלחה והחל לנסות להגיע למטבח. בשלב מסוים, נשברה ידית הסכין, לכן ולדיסלב חזר למטבח נטל סכין אחרת והמשיך לדקור את אביו עד שקרס.

באותו זמן, אימו התעוררה, ראתה את ההתרחשות וניסתה להימלט מהדירה. בזמן שניסתה לפתוח את דלת הדירה, ולדיסלב התקרב אליה והחל לדקור אותה בחזקה מספר רב של דקירות תוך שהיא מנסה להתגונן מפניו. בהמשך, ולדיסלב החל להטיח בראשה חפץ מספר פעמים עד שקרסה גם היא. בשלב מסוים דקר גם את הכלב. סך הכול, השתמש בארבע סכינים שונות כדי להוציא את התכנית לפועל.

זירת הרצח הכפול בנתניה
זירת הרצח הכפול בנתניה | צילום: חדשות 13

לאחר זמן מה, ולדיסלב ניגש להוריו הדקורים כדי לוודא שהם מתים. בהמשך, החליט להימלט מהארץ, לכן התקלח, החליף בגדים והכין תיק עם דרכון וכרטיסי האשראי של הוריו. בסביבות שבע וחצי בבוקר, לפני שעזב את הדירה, פתח את ברזי כירת הגז כדי שהגז ידלוף ויגרום לשריפת הדירה. לאחר מכן, יצא מהדירה, הזמין מונית לשדה התעופה וכשלא הצליח לרכוש כרטיס טיסה באמצעות כרטיסי האשראי של הוריו, לקח מונית בחזרה לנתניה ושם נעצר.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של רצח בנסיבות מחמירות (שתי עבירות), התעללות בבעל חיים, מעשה פזיזות בחומר לקיח ושיבוש מהלכי משפט. בנוסף, הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.

Whatsapp Image 2023 05 12 At 1
אמבולנס בזירה בנתניה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

המשטרה פתחה בחודש שעבר בחקירה מואצת, לאחר שהקבל דיווח במוקד 100 בדבר סימני דם סמוך לדלת דירה בעיר. שוטרים שהגיעו לזירה נכנסו לדירה שהייתה אפופה בריח של גז, והזדעזעו לגלות את גופותיהם של גבר ואישה - כשעליהן סימני אלימות קשים ומספר רב של דקירות.

חובש מד"א מוחמד שהאב סיפר אז כי "כשהגענו למקום נכנסנו לדירה וראינו גבר ואישה שוכבים מחוסרי הכרה על הרצפה, ביצענו בהם בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".

בהמשך, קצין הבילוש של התחנה שהגיע לדירה גם הוא, מצא את כלב המשפחה כשהוא דקור בבטנו ובצווארו והוא הועבר לטיפול הוטרינר העירוני, שם קיבל טיפול ממושך וחייו ניצלו. בתוך כך, לוחמי יס"מ ובלשים מתחנת נתניה ניהלו מצוד אחר החשוד - שהוא, כאמור, בנם של הקורבנות -  וכעבור מספר שעות הצליחו לעצור אותו והוא הועבר לחקירה.

מעצר החשוד ברצח הכפול בנתניה
מעצר החשוד ברצח הכפול בנתניה | צילום: דוברות המשטרה

האירוע ככל הנראה החל בשעות המוקדמות של הבוקר בתאריך ה-12 במאי. בשעה 4:00 לפנות בוקר הזעיקו השכנים את המשטרה לראשונה, ולפי העדויות, שוטרים הגיעו לבניין אך חזרו כלעומת שבאו. בשעה 12:00 הגיעו שוב שוטרים לדירה, והפעם שוטר נכנס פנימה וראה את הדירה מלאה בדם, ואת שני הקורבנות כשהם שכובים על הרצפה.

מעצרו של הנאשם הוארך מספר פעמים בהתאם לצורכי החקירה המורכבת, כשהבוקר כאמור הוגש נגדו בבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום ובקשת המשך מעצר עד תום ההליכים.