על רקע נטייתה המינית: אחיה של שרית אחמד נאשם שהזמין את הרצח

חודשיים וחצי לאחר הרצח של בת ה-18 מכפר הדרוזי כסרא, המשטרה פענחה את תיק הרצח ועצרה את אחיה סעיד בחשד שהזמין את הרצח. שני חשודים נעצרו בחשד לביצוע הירי, בעת שניסו לברוח מהמדינה. כתב אישום הוגש נגד השלושה

זמן צפייה: 01:59

נרצחה על רקע נטייתה המינית: הבוקר (ראשון) הותר לפרסום כי פוענח תיק הרצח של שרית אחמד, בת 18 מהמועצה המקומית הדרוזית כסרא-סמיע שבגליל העליון,שנורתה למוות לפני כחודשיים וחצי. אחיה, סעיד אחמד בן ה-29, נעצר בחשד שהזמין את הרצח. בנוסף, שני חשודים נוספים, הישאם מרייחי ושאדי אבו סראיא בני ה-39, נעצרו בחשד לביצוע הרצח, בעת שניסו לברוח מהמדינה. הבוקר הוגש נגד השלושה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה, כשהאח, סעיד, נאשם ברצח בנסיבות מחמירות. חשוד נוסף ברצח עדיין לא נתפס.

שרית, תושבת הכפר כסרא, נרצחה ביריות ב-9 ביוני בכביש הסמוך לכפר ירכא כשהייתה ברכבה. בתחילת החקירה עלה החשד שהמניע לרצח היה נטיותיה המיניות של שרית, לאחר שאחיה איימו עליה בעבר וריצו עונש מאסר בשל כך.

מהחקירה עלה כי רכבה של שרית ננגח מאחור על ידי רכב אחר, שגרם לה לאבד שליטה ולהתנגש בגדר הבטיחות. המתנקשים פתחו באש ושרית ניסתה לברוח באופן רגלי מהרכב, אך הם רדפו אחריה וירו בה 11 כדורים לפני שנמלטו ושרפו את רכבם.

Whatsapp Image 2023 08 27 At 1
סעיד אחמד, המואשם שהזמין את רצח אחותו | צילום: חדשות 13

חודש לפני הרצח התלוננה שרית במשטרה כי היא חוששת מאחיה ורוצה להתרחק מאזור מגוריה. ביום הרצח אחיה סעיד ביקש ממנה לנסוע לסוכנות רכב בירכא כדי להחליף את רכבה לרכב חדש. על פי החקירה, שרית סיפרה לחברתה על שקרה והתפלאה מההצעה אך יצאה בכל זאת לנסיעה - דקות לפני שנרצחה. כמו כן, בעקבות החשש של שרית, היא קיבלה על ידי גורמי רווחה מקלט בדרום הארץ, אך לאחר שהגיעה היא החליטה שלא להיכנס אליו וסיכמה עם אחותה שתחזור לביתה בצפון.

המשטרה עקבה אחר שני החשודים ברצח, הישאם מרייחי ושאדי אבו סראיא משפרעם, והתגלו קשרים והיכרות בין סעיד לבינם. הרכב שבו השתמשו והציתו התגלה כרכב שנגנב מכפר סבא והועבר משטחי הרשות הפלסטינית. לפני כחודש נעצרו שני החשודים ברצח, כאשר אחד מהם ניסה להימלט מהארץ דרך נתב"ג והשני נעצתר בברטעה לאחר שניסה להימלט לשטחים.

זירת הירי בנערה בירכא
זירת הרצח של שרית אחמד בכניסה לירכא

בתוך כך, במהלך החקירה תשאלו החוקרים מכרים ועדים פוטנציאלים, מכולם עלתה תמונה של שרית כנערה חרוצה וטובה, דואגת לאביה המבוגר, אוהבת אדם ואוהבת חופש, אך כל הזמן מכרסם בה חשש שמא יפגעו בה בשל נטיותיה.

ממשטרת מחוז צפון נמסר: "בכל חקירה שאנו מבצעים אנו לא רק בודקים כל קצה חוט, אלה גם מחפשים את קצוות החוט בכל דרך אפשרית. אנו בודקים עשרות אלפי פרטי מידע עד שאנו חושפים את השתלשלות האירוע. בחקירת האירוע הזה הושקעו קרוב ל-5,000 שעות חקירה כדי לפענח את הרצח של שרית אחמד".

שרית אחמד
עצרת לזכרה של שרית במקום הרצח

יו״ר השדולה הגאה בכנסת, חה״כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), אמר: "הרצח האכזרי של שרית אחמד ז״ל רק בשל נטיותיה המיניות הוא תזכורת כואבת לכך שהמאבק שלנו רחוק מלהסתיים. ‏לא נפסיק להיאבק למען שוויון זכויות, ובראשן - הזכות להגנה מפני אלימות".