חשד לרצח באום אל-פחם: בן 38 נורה למוות בשכונת ג'בארין

מוחמד זיאד ג'עו, תושב המקום, נפצע אנוש בעקבות הירי ובהמשך גורמי הרפואה נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בסריקות אחר החשודים ונפתחה חקירה לבירור הנסיבות

זמן צפייה: 00:09

חשד לרצח באום אל-פחם: גבר בן 38, מוחמד זיאד ג'עו, נורה היום (שלישי) למוות בשכונת ג'בארין שבעיר. הגבר, תושב המקום, נפצע אנוש בעקבות הירי ובהמשך גורמי הרפואה נאלצו לקבוע את מותו. הקורבן הוא בעל עסק נרגילות וטבק, ובעבר אירע ירי לעבר ביתו ולעבר בית העסק שברשותו מספר פעמים.

המשטרה פתחה בסריקות אחר החשודים לצד איסוף ממצאים בזירה במסגרת חקירה שנפתחה. נסיבות האירוע והרקע בבדיקה.

מוחמד זיאד ג'עו נורה למוות באום אל-פחם
מוחמד זיאד ג'עו נורה למוות באום אל-פחם | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע, שני שוטרים נפצעו באירוע ירי ברהט. הם נזקקו לטיפול רפואי, בשל חבלות. כמו כן, ניידת שהייתה במקום נפגעה מהירי. 13 מתושבי העיר נעצרו בחשד למעורבות באירוע. הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך בין משפחות. כוחות ביטחון רבים הוזעקו לעיר והחלו בפעילות לאיתור מעורבים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לאירוע כי "אירוע הירי שבוצע היום נגד ניידות משטרה הוא חמור ביותר ואני מגנה זאת בתוקף. מדינת ישראל לא תסבול התקפות על שוטרים ששומרים על אזרחיה. שוחחתי על כך עם השר לביטחון הפנים ודרשתי למצות את הדין עם הפורעים".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן גם התייחס לאירוע ואמר כי "הירי על ניידות המשטרה ברהט חמור במיוחד ואסור לעבור עליו לסדר היום - הוא מחייב תגובה נחושה וקשה כנגד פורעי החוק המשתוללים ברהט. לאור זאת, הנחיתי את המשטרה לפעול בכוחות גדולים בכדי להביא מאחורי סורג ובריח את כל מי שמעורב במעשה ולמצות עימו את הדין, תוך זמן קצר החלו לפעול בעיר מאות שוטרים יחד עם יחידות מיוחדות שביצעו כבר עשרות מעצרים. פעילות המשטרה תימשך ברהט בכל העוצמה הנדרשת".