אחרי יותר מ-5 שנים: העבריין מוטי חסין שוחרר למעצר בית, הפרקליטות ערערה

בית המשפט המחוזי קבע כי חסין ישוחרר למעצר בית אחרי כמעט 5.5 שנים בזמן שמשפטו עדיין מתנהל בגין רצח ועבירות נוספות. "עדות עדי המדינה הסתיימה ופחת החשש לשיבוש", קבע בית המשפט. הפרקליטות ערערה לעליון והוטל עיכוב ביצוע עד לדיון ביום שלישי

העבריין מוטי חסין
העבריין מוטי חסין | צילום: חדשות 13

דרמה במשפט בכירי העולם התחתון: בית המשפט קבע לשחרר את העבריין מוטי חסין למעצר בית לאחר יותר מחמש שנים במעצר במסגרת כתב האישום שהוגש נגדו בפרשת העולם התחתון, שבה הואשמו בכירים נוספים בעולם הפשע המאורגן בישראל. על ההחלטה הוטל עיכוב ביצוע עד לדיון בערעור שהגישה הפרקליטות לבית המשפט העליון שיתקיים ביום שלישי.

חסין מואשם עם נאשמים אחרים ברצח, קשירת קשר, עבירות נשק ועוד. בית המשפט המחוזי קבע כי לא ניתן להתעלם מתקופת מעצרו הארוכה של חסין בתיק - כחמש שנים וארבעה חודשים - על אף שבניכוי תקופת מאסרו בגין פרשיות אחרות, מדובר בתקופה של כשנה בלבד. למרות זאת, ראה בית המשפט לנכון להתחשב באורך תקופת המעצר כולה.

בית המשפט עמד על כך שעדותם של עדי המדינה הסתיימה ועל כן פחת החשש לשיבוש הליכי משפט וכי פרשת התביעה צפויה להימשך עוד זמן מה. "בהינתן כך שנאשם אחר עבר אף הוא למעצר בפיקוח אלקטרוני בחודש אוגוסט האחרון, הורה בית המשפט על העברת המשיב (חסין - א"ס) למעצר בפיקוח אלקטרוני, בפיקוחם של שלושה מפקחים בו זמנית, תנאים מגבילים וערבויות גבוהות", נכתב בהחלטה.

פרקליטות המדינה ערערה על ההחלטה לבית המשפט העליון, שידון בנושא ביום שלישי הקרוב. בבקשת הערעור טענה הפרקליטות כי חסין עדיין מסוכן. "הוא בעל דפוסים עברייניים מושרשים, קשרים שוליים עמוקים, וכי אין בכוחו של מעצר בפיקוח אלקטרוני כדי להפחית ממסוכנותו הגבוהה", נכתב בבקשה.

עוד טענה הפרקליטות כי "לצד המסוכנות המיוחסת למשיב, מתווסף גם החשש לשיבוש הליכי משפט, בין בדרך של השפעה על עדי תביעה מעורבים ובין בדרך של פגיעה בעדי מדינה". לדברי הפרקליטות, חסין "הוא המוציא והמביא של הפעולות והאירועים המתוארים בכתב האישום, באופן המצביע על מסוכנותו הרבה, ועל מעורבותו העמוקה בסכסוך אלים בין חבורות עברייניות".