הותר לפרסום: משה יזדי הוא הרב שנעצר בחשד לעבירות מין

בעקבות תחקיר חדשות 13, שחשף את הכת שנוצרה סביב אחד הרבנים המוכרים בירושלים, בה הוא השתמש לכאורה כדי לצוד ולפגוע בנשים תוך כדי איומים, הוא נעצר יחד עם שניים ממקורביו. מעצרם הוארך בשבעה ימים

זמן צפייה: 10:22

הותר לפרסום: משה יזדי הוא הרב שנעצר אתמול (רביעי) יחד עם שניים ממקורביו, בעקבות תחקיר חדשות 13, בחשד לביצוע עבירות מין כלפי נשים חוזרות בתשובה. השלושה חשודים בביצוע עבירות של בעילה במרמה, מעשה סדום בהסכמה שהושג במרמה, ניצול תלות נפשית שמקורה ביעוץ, קשירת קשר לעשות פשע, איסור הלבנת הון, מניעת דיווח, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד.

בחודשים האחרונים התנהלה בימ"ר ירושלים חקירה סמויה, בעקבות תלונות שהתקבלו נגד יזדי, העוסק בין היתר בהחזרה בתשובה. מהחקירה עלה כי על פי החשד כי יזדי ביצע את העבירות כלפי נשים ששימש להם כאב רוחני, זאת במסגרת תהליך חזרתן בתשובה. מעצרם של יזדי ומקורביו הוארך אתמול בשבעה ימים

בתחקיר ששודר בחדשות 13 הצטיירה תמונה אפלה ומטרידה סביב יזדי, אחד מאנשי הדת המוכרים בירושלים, וסיפורן של עשרות נשים חשף את הכת שנוצרה סביבו, בה הוא השתמש לכאורה כדי לצוד ולפגוע בנשים, תוך כדי איומים. אחת הנשים העידה: "זאת שליטה פסיכולוגית מאוד טוטאלית וקשה - חולניות ואכזריות לשמה".

החוקרים פועלים לאיתור קורבנות נוספים. המשטרה קוראת לכל מי שנפגעה ממעשה דומה לדווח על כך למוקד 100 של המשטרה או ליצור קשר בטלפון 050-4975728.

מעו"ד יהודה שושן המייצג את יזדי נמסר בתגובה: "מרשי מכחיש את החשדות נגדו והציג לגורמי החקירה את העומדים מאחורי המזימה. הרב יזדי תורם מזמנו ומרצו למען ציבור גדול, ועושה עבודת חסד של ממש".

צפו בתחקיר המלא של אריאלה שטרנבך