בית המשפט הכריע: משה איבגי יישלח ל-11 חודשי מאסר

לאחר ערעור הצדדים, והרשעתו בכל עבירות המין שיוחסו לו, השופטים גזרו על השחקן עונש כבד יותר מבעבר, שייאסר לכמעט שנה בפועל החל מ-1 בספטמבר. "מנגנון השתיקה וההשתקה סביבו נופץ"

זמן צפייה: 03:56

בית המשפט גזר היום (שני) על השחקן משה איבגי 11 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בכל עבירות המין שיוחסו לו. איבגי צפוי להתייצב לתחילת עונשו ב-1 בספטמבר. בפתח הדיון אמר השחקן: "אינני חושש מגזר הדין".

יו"ר נעמת חגית פאר התייחסה להחלטת בית המשפט, ומסרה בתגובה: "מנגנון השתיקה וההשתקה סביב איבגי נופץ. מעשיו הקשים נמשכו שנים, היו שראו וידעו אך לא עשו דבר בשל החשש ממעמדו וכך אותן נשים אמיצות נותרו משך תקופה ארוכה לבדן במערכה. גזר הדין במשפט הפלילי חשוב אך חשוב לא פחות המסר הציבורי והערכי. ניתן וצריך למנוע מפושעים סדרתיים כאלו להרוס חייהן של נשים. אל תעמדו מנגד בפעם הבאה ולא חשוב במי מדובר".

כזכור, בינואר 2020 קבע בית משפט השלום כי איבגי אשם בביצוע מעשה מגונה וזיכה אותו מחמת הספק משני אישומים נוספים של עבירות מין. ביולי אותה השנה, נגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות ופיצוי בסך עשרת אלפים שקלים למתלוננת. לאחר גזר הדין שני הצדדים ערערו על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

ב-11 במרץ האחרון, בית המשפט המחוזי שבחיפה הרשיע את איבגי בכל עבירות המין שיוחסו לו, ולמעשה קיבל את ערעור הפרקליטות. איבגי הואשם בחמישה סעיפים של מעשים מגונים והטרדות מיניות כלפי ארבע נשים שעם חלקן עבד.

בערעור שהוגש טענה המדינה כי בית המשפט טעה משום ש"לא ביסס את הרשעתו של איבגי בהסתמך על מהימנותן של המתלוננות, ולא בחן בקפדנות כל אישום בפני עצמו". בפרקליטות טענו אז כי בחינה כוללת של עדויות הנשים ושל כלל הראיות שהוגשו בתיק מחייבת הרשעה.

"ודאי כאשר שלוש המתלוננות בתיק - נשים שזרות זו לזו, ממקומות ומתחומים שונים, סיפרו כל אחת על האופן שבו פגשו את איבגי ונפגעו ממנו - בין במגע מיני אסור, ובין בדיבור מבזה ומשפיל", נכתב בערעור שהגישה הפרקליטות.