נורה למוות בגלל טעות בזיהוי: אישום נגד 6 מעורבים ברצח מור טויזר

שלושה תושבי רמלה, תושב קריית אתא ושתיים מבנות זוגם מואשמים בין היתר ברצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לרצח ועבירות בנשק, זאת לאחר שתכננו לפגוע בתושב שפרעם - וירו בטעות בטויזר שרכב על אופנועו בדרכו לביתו

זמן צפייה: 00:32

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) נגד שישה מעורבים ברצח מור טויזר בקריית אתא, אשר נורה למוות בעקבות טעות בזיהוי. זכריא אבו ג'אנם (28) כנען אבו ג'אנם (20) וסברי אבו ג'אנם (27), שלושתם תושבי רמלה, מואשמים ברצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לרצח ועבירות בנשק, ובנוסף אליהם מואשם אבראהים אל רך (30), תושב קריית אתא, בגין סיוע לרצח בנסיבות מחמירות, סיוע לניסיון לרצח ושיבוש הליכי משפט.

פרקליטות מחוז חיפה, שהגישה את כתב האישום לבית המשפט המחוזי בחיפה, הגישה כתב אישום גם נגד שתי הנאשמות האחרות, מורן עטיה דמרי (41) ונעמי פטאו (47), בנות הזוג של חלק מהנאשמים, אשר מואשמות בסיוע לאחר מעשה, שיבוש הליכי משפט ואיומים. עם הגשת כתב האישום הוגשה גם בקשה למעצר הנאשמים עד תום ההליכים.

לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד שונית קדם נימצן, הנאשמים, שהיו ביניהם קשרי משפחה, החליטו לפגוע בתושב שפרעם שהיה מסוכסך עם הנאשמת מורן, בת זוגו של הנאשם זכריא, והנאשמת מורן אף אימה עליו בפגיעה שלא כדין בגופו ובשמו הטוב, וכי יבואו עימו חשבון.

על רקע הסכסוך, ביקש זכריא מתושב שפרעם לפגוש אותו בקריית אתא, ובמועד זה גמלה בליבו החלטה לירות בו ולגרום למותו ,ולכן הוא קשר קשר עם הנאשמים כנעאן וסברי בכדי להוציא לפועל את ההחלטה. חלק מהנאשמים יצאו ברכב מרמלה, ונסעו לקריית אתא, כשהם נושאים ומובילים נשק וחיכו א' שיגיע למפגש.

זירת הרצח בקריית אתא
זירת הרצח בקריית אתא | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

באותה עת עמד המנוח טויזר ועמו עוד שני אנשים סמוך למקום המפגש שנקבע עם תושב שפרעם. טויזר הגיע למקום על מנת לקחת מבית המלאכה את הקטנוע שלו, וכשהנאשמים חלפו עם הרכב על פני טויזר וחברו וסברו כי הוא היא מי שחיפשו - החלו לנסוע בעקבותיהם ובהמשך ירו לעברו ופגעו בראשו.

בשלב זה פגעו הנאשמים בעוצמה, באמצעות הרכב, בקטנוע ששימש את חברו של טויזר, ואף ירו לעברו לפחות שני כדורים. לאחר שהנאשמים נמלטו מהצומת, הם סיכמו עם הנאשמים האחרים להסתיר את הרכב ששימש לביצוע הירי, ובהמשך חלק מהנאשמים הסיעו את מבצעי הירי חזרה לרמלה, ובאותו לילה הסירו את הרכב שביצע את הירי לחניון במטרה להכשיל הליך שיפוטי.

מור טויזר שנורה למוות בגלל טעות בזיהוי בקריית אתא
מור טויזר שנורה למוות בגלל טעות בזיהוי בקריית אתא

כזכור, ב-31 באוקטובר, טויזר נפצע באורח קשה לאחר שנורה בראשו כשרכב על אופנועו בדרכו חזרה לביתו בקריית ביאליק. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו אותו מחוסר הכרה והעניקו לו טיפול רפואי ראשוני, ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. כעבור כמה ימים, מותו נקבע בבית החולים.