"הבינו את הטעות, ונמלטו": פוענח מקרה השלכת בקבוק התבערה ביפו

שב"כ וכוחות המשטרה הודיעו כי נעצרו כלל המעורבים בפיגוע שבו נפצע קשה ילד בן 12. מחקירתם עלה כי תכננו ליידות בקבוקי תבערה נוספים על בתי יהודים, וכי הסתירו כלי נשק בלב העיר

בקת"ב ביפו
בן 12 נפצע קשה מהשלכת בקבוק תבערה ביפו | צילום: חדשות 13

שב"כ והמשטרה הודיעו היום (רביעי) כי פענחו את פיגוע השלכת בקבוק התבערה על ביתה של משפחת ג'נטאזי ביפו, שבו נפצע קשה ילד בן 12, ואחותו בת ה-10 נפצעה קל. מהחקירה עלה כי מדובר בתושבים ערבים שביצעו את המעשה ממניע לאומני, אך הפגיעה בבית המשפחה הערבית הייתה טעות בזיהוי. כלל המעורבים בפיגוע נעצרו בשבועות האחרונים, ובימים הקרובים יוגשו נגדם כתבי אישום חמורים. 

עוד עלה מחקירת המשטרה כי מבצעי הפיגוע תכננו מראש ליידות בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים בשכונת עג'מי, כנקמה על רקע המהומות בלוד והאירועים האלימים בהר הבית. המעורבים יידו כמה בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים, וכן השליכו בקבוק תבערה אחד לעבר בית משפחת ג'נטאזי, כאמור בשל טעות בזיהוי של אחד מהם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שריפת ענק בהרי ירושלים: תושבים פונו מהבתים – כביש 1 נחסם

אחרי אזהרת ראש השב"כ: גופשטיין ומרזל נחקרו בחשד להסתה

14 שנות מאסר למאמן הכדוריד שביצע עבירות מין בעשרות נערות

לאחר שהמפגעים הבינו את טעותם, הם נמלטו מהמקום, על אף שתכננו להשליך בקבוקי תבערה נוספים על בתיהם של יהודים בשכונה. זאת ועוד, המשטרה תפסה מספר כלי נשק שהמעורבים הסתירו במקומות שונים בלב שכונות מגורים ביפו.