הפרקליטות ערערה לעליון על שחרור החשוד בהרג הפלסטיני

לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול את ערעור המשטרה והורה על שחררו של אלישע ירד למעצר בית, הפרקליטות הגישה ערר לבית המשפט העליון

זמן צפייה: 03:11

אחרי שבית המשפט המחוזי בירושלים הורה אמש (רביעי) לשחרר למעצר בית את אלישע ירד, החשוד במעורבות באירוע הירי בצעיר הפלסטיני קוסאי מעטאן בן ה-19 ליד הכפר בורקה, הגישה הפרקליטות ערר לבית המשפט העליון במטרה להחזיר אותו למעצר.

בתגובה להגשת הערר, הגיבו עורכי הדין אביחי חג'בי, נתי רום ועדי קידר מארגון חוננו, שמייצגים את אלישע ירד ויחיאל אינדור: "פרקליטות המדינה ושירות הבטחון הכללי רודפים את אלישע ירד. מדובר בהתנהגות שלא מתאימה לרשויות של מדינה דמוקרטית".

עוד נמסר מעורכי הדין: "הגשת בקשת רשות ערעור בהליך הפלילי היא נדירה, שלא נאמר קבלת רשות שכזו. הפרקליטות והשב"כ לא מתבלבלים אפילו לא לרגע ולא נותנים לעובדות ולפסיקות בית המשפט לבלבל אותם, אלא הם לא יורדים מהעץ ומנסים להכריח את המערכת לפסוק את הדין רק בהתאם למה שהם רוצים. הלוואי ואפילו מקצת המאמצים שמושקעים פה ייעשו כלפי 300 הפורעים שניסו לרצוח את מרשיי ואחרים".

קוסאי ג'מאל מעטאן בורקה
קוסאי ג'מאל מעטאן, בן ה-19 שנורה למוות

אתמול, במסגרת הדיון הדחוף בדבר שחרורו של ירד, נחשף סרטון שאמור היה להישאר חסוי. פרקליטי החשודים נטשו את האולם במחאה, והשופטת תמר בר אשר איימה שמרשיהם ייעצרו אם לא ישובו. בעקבות זאת הם חזרו לבית המשפט תוך זמן קצר. הפרקליטות ביקשה דיון במעמד צד אחד. עורכי הדין מ"חוננו" התנגדו. השופטת החליטה: "לגבי הבקשה לדיון במעמד צד אחד בדיונים רבים מוגש חומר חסוי, לרבות חומר של שב"כ. בכל אותם דיונים מכינים תיק עם כל המידע. החומר מוגש לבית המשפט באולם. אין שום סיבה שבתיק הזה הדברים יתנהלו אחרת".

השופטת הוסיפה: "שמעתי אלפי דיונים. לא זוכרת דיון שהגיעו אלי ככה לא מוכנים. את סדרת החינוך נשמור לשעה אחרת". הפרקליטה ביקשה דיון במעמד צד אחד: "זו חקירה מורכבת. תני למשטרה להמשיך בחקירה הרגישה". השופטת בר: "יש לי חדשות בשבילך, יש פה אנשים שיש להם זכויות". בעקבות זאת, הדיון נמשך בנוכחות שני הצדדים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308092158' autoplay='0' credit='' desc='אלישע ירד משתחרר למעצר בית ' poster='' kid='1_yimkw1f7' duration='38']

עורך הדין אביחי חג'בי אמר בבית המשפט כי "ההגנה סבורה שברגע שבית המשפט ישמע אותנו, הוא יורה על שחרורו של העורר". בנוסף אמר עו"ד חג'בי כי אם החשד הסביר לא התחזק ואף נחלש, הוא צריך להורות על שחרורו.

בניגוד לירד, בקשת המדינה בנוגע להארכת מעצרו של יחיאל אינדור, החשוד השני שמשאושפז, התקבלה - ומעצרו הוארך עד ליום שישי.

ח"כ לימור סון הר-מלך, שירד עבד כדובר שלה עד לא מזמן, הגיעה אתמול לבית המשפט כדי להביע את תמיכתה בעצורים. "לא דובים ולא יער אין בחשדות נגדם", ציינה. "השופטת אמרה שהמשטרה הגיעה לכאן לא מוכנה, וגם במוצאי השבת נאמר פעם אחר פעם כי אין חומרים ואין כאן דבר. נחכה להמשך הדיון ואני בטוחה שלמרות שיש מי שמנסה להבעיר את האירוע הזה מחדש - זה לא יעזור, כי האמת היא ברורה. יש אנשים שנאבקים על הארץ ואני מקווה שהיום בבית המשפט הצדק יתברר. יש לבחורים האלה גיבוי מלא-מלא ממני, ובכל מדינה שפויה הם היו זוכים לכבוד והערכה".