לוין וסטרוק פסלו קידום שופטת כי "הקלה" בענישה נגד אזרחים ערבים

פרסום ראשון: הוועדה לבחירת שופטים החליטה פה אחד על מינוי 16 שופטים לבתי המשפט המחוזיים בצפון ובחיפה ושופט אחד לבית משפט השלום באילת, ובמסגרת הדיון פסלו השרים, בנוסף לח"כ קרויזר, את הקידום של השופטת טל תדמור-זמיר למחוזי בחיפה, מכיוון שלטענתם הקלה בענישה נגד עבריינים שהורשעו בעבירות במהלך המהומות במאי 2021. "הפריזמה שמעניינת אותי היא לאומנות", אמרה סטרוק בדיון, ולאחר מכן הבהירה: "אין לי שום דבר נגד ערבים"

זמן צפייה: 01:56

פרסום ראשון: במסגרת דיון שנערך היום (שלישי) בוועדה לבחירת שופטים, שר המשפטים יריב לוין ושרת ההתיישבות אורית סטרוק פסלו קידום של שופטת לבית המשפט המחוזי בטענה כי היא הקלה בענישה נגד אזרחים ערבים שהורשעו בעבירות במהלך מהומות בזמן מבצע שומר חומות במאי 2021. גם חבר הכנסת יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) היה שותף להחלטה. השופטת היא טל תדמור-זמיר, שהייתה מועמדת להתקדם מבית משפט השלום בחיפה לבית המשפט המחוזי.

במהלך הישיבה אמרה סטרוק כי "הפריזמה שמעניינת אותי היא לאומנות. אני לא רוצה למנות שופטים שמקלים ראש בעבריינים על רקע 'שומר חומות'". לאחר מכן הבהירה כי "אין לי שום דבר נגד ערבים". חברי הוועדה ביקשו מסטרוק חומרים על פסקי הדין המדוברים, אך השרה טענה ששכחה להביא אותם. במטרה להתקדם ולהגיע למסקנות, החברים לא הגיעו להחלטה לגבי תדמור-זמיר. בסך הכל מינתה הוועדה 16 שופטים לבתי המשפט המחוזיים בצפון ובחיפה, ושופט אחד לבית משפט השלום באילת.

אורית סטרוק
השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סטרוק מסרה בתגובה: "‏לשופט במדינת ישראל חייבת להיות אחריות גם לשלום הציבור. כחברה בוועדה לביטחון פנים בכנסת הקודמת, נתקלתי במצב האבסורדי בו המשטרה מביאה לדין את מתפרעי שומר חומות, והשופטים מקלים ראש, מקלים בעונש, ופוגעים בהרתעה. היום, כחברה בוועדה למינוי שופטים, תפקידי להביא לשולחן הוועדה גם את ההיבט הזה".

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן הגיב גם הוא ואמר כי "כלל 15 לכללי השפיטה קובע סודיות על האמור בדיוני הוועדה ומשכך לא ניתן להתייחס לדברים שנטען כי נאמרו. לצד זאת ונוכח חומרת הדברים שפורסמו, מצאתי להבהיר כי אין שחר לפרסומים שדברים מסוג זה השפיעו על ההחלטה שהתקבלה. שופטי ישראל עושים וימשיכו לעשות את מלאכתם במקצועיות, ללא מורא וללא משוא פנים ובהתאם לדין".