שנתיים וחצי אחרי המעצר: הגינקולוג גיא רופא מואשם בעבירות מין

פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד ד"ר רופא בגין ביצוע עבירות מין במתלוננת במרפאתו הפרטית. אריאל נעים, המתלוננת שנחשפה בחדשות 13, בירכה על ההחלטה: "צעד קטן לקראת הוצאת הצדק והאמת לאור"

זמן צפייה: 03:39

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד הגינקולוג ד"ר גיא רופא, תושב חיפה, בגין עבירות מין אשר ביצע במתלוננת במרפאה הפרטית שלו. הפרשה של רופא נחשפה לפני כשנתיים וחצי ולאחריה שלוש נשים, בשנות ה-20 לחייהן, הגישו נגדו תלונות כי הטריד אותן מינית, בין היתר בבדיקות רפואיות שערך בשנים 2019-2016. רופא הודיע על הפסקת עבודתו ולאחר מכן נעצר.

כחצי שנה לאחר פרוץ הפרשה, המתלוננת על ד"ר רופא, אריאל נעים, נחשפה בראיון לחדשות 13. נעים הכירה את רופא כשהייתה נערה ושימשה כבייביסיטר לילדיו, ואמרה בפנים גלויות: "אני לא מוכנה שעוד בנות יפגעו - זה לא יכול לעבור לסדר היום".

אריאל נעים בירכה על הגשת כתב האישום: "מתרגשת מאוד בעקבות הבשורה והחלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד זה שפגע בי והרס לי את החיים. אני יודעת שהדרך עוד ארוכה ולא פשוטה, אך זה עוד צעד קטן לקראת הוצאת הצדק והאמת לאור. ההחלטה הזו גורמת לי לחזור להאמין במערכת המשפט, ואני מקווה שהיא תתן לעוד בנות רבות תקווה ואת הכח לחזור להאמין במערכת הצדק".

אריאל נעים
אריאל נעים, המתלוננת נגד הגניקולוג ד"ר גיא רופא | צילום: העולם הבוקר

משדולת הנשים נמסר: "כתב האישום שהוגש היום נגד הגניקולוג גיא רופא הוא צעד משמעותי שהנפגעות חיכו לו זמן רב. רק בחודש שעבר דיווח משרד הבריאות כי 37% מהנשים חוו פגיעה מינית במהלך טיפול במערכת הבריאות. זו תופעה מחרידה של ניצול המרחב שאמור להיות הכי בטוח ומקצועי. יש מי שמנצל את האמון ופוגע בנשים, בחסות החלוק הלבן - וכתב אישום שכזה מייצר הרתעה חשובה".

"אנחנו דורשות ממשרד הבריאות להתלות את רישיונו בדחיפות", הוסיפו. "גאות באריאל נעים על האומץ להשמיע את קולה ולהגיש תלונה נגד גיא רופא - ולא לוותר בתוך התהליך הקשה הזה".

עורכות הדין עדי רחמים ואיריס פנחס, שייצגו את אריאל נעים, מסרו: "אנו מברכות על החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד רופא. מדובר בהחלטה נכונה ומוצדקת. אנו מייצגות את אריאל תקופה ארוכה במהלכה דאגנו להשמיע את קולה ולשמור על זכויותיה המשפטיות, שהרי על פי החוק נפגעת עבירה אינה צד להליך הפלילי - אך רבות לא מודעות לזכויות שמגיעות להן בשלבים השונים של ההליך המשפטי".

"הדרך המשפטית עוד ארוכה", הוסיפו, "אך אנו מקוות שהמקרה הטראגי של אריאל יגרום לנשים נוספות שעברו פגיעה מינית בין אם על ידי רופא, מעסיק או בן משפחה, להשמיע את קולן ולא לחשוש".