הראייה החדשה ברצח שזעזע את המדינה: אסיר העולם דורש משפט חוזר

פרסום ראשון: העבריין מישל ז'אנו הורשע ברצח שקד שלחוב ב-2003 באשקלון, לאחר שניסה לפגוע בשלום דומרני וירה בראשה של בת ה-16 עקב טעות בזיהוי. הרשעתו נשענה בין היתר על האזנת סתר מהרכב שנמלטו מהזירה - וכעת הוא יציג בדיקות ממעבדת קול לפיהן לא היה זה קולו בהקלטה

זמן צפייה: 01:48

פרסום ראשון: לפני 20 שנה זעזע את המדינה הרצח של שקד שלחוב, נערה בת 16 מאשקלון שנורתה למוות בגלל טעות בזיהוי במהלך סכסוך בין עבריינים, והערב (שלישי) נחשף במהדורה המרכזית כי אחד המורשעים ברצח, מישל ז'אנו, מבקש משפט חוזר, ולדבריו יש בידו ראייה חדשה שסותרת את הראייה שהציגה התביעה במהלך המשפט.

הרצח של שלחוב, שנורתה בראשה ב-20 ביולי 2003 באשקלון, זעזע את הציבור וגם את משטרת ישראל, שכן היא הייתה הנרצחת הבלתי מעורבת הראשונה במלחמת כנופיות הפשע. ז׳אנו הורשע יחד עם חברו ישראל גנון, לאחר שניסו לפגוע בעבריין שלום דומרני - ובעקבות טעות בזיהוי רצחו השניים את שלחוב.

הרשעתו נשענה בין היתר על עדותו של העבריין ירון סנקר שסיפר כי ז'אנו וגנון הם הרוצחים, ועל האזנת סתר של המשטרה מהרכב שעל פי החשד נמלט מהזירה. כעת ז'אנו יציג בדיקות ממעבדת קול לפיהן הקול בהאזנת הסתר של המשטרה הוא לא קולו - והוא אף טוען כי הקול הוא של עבריין אחר.

עורכות הדין רויטל בן שבת כץ וימימה אברמוביץ
עורכות הדין רויטל בן שבת כץ וימימה אברמוביץ

עורכות הדין רויטל בן שבת כץ וימימה אברמוביץ, המייצגות את ז'אנו, מסרו: "במסגרת הבקשה למשפט חוזר בפרשת רצח הנערה שקד שלחוב הוצגה ראיה מדעית חדשה המלמדת באופן חד משמעי כי ז'אנו לא היה מעורב בארוע הרצח וכי הראיה המרכזית עליה התבסס בית המשפט העליון הינה שגויה ועל כן יש לקיים משפט חוזר ולזכות את מישל ז'אנו".