חקירת רגב: ההתכתבויות שמוכיחות - השרה הכירה את שיטת התעדוף

פרסום ראשון: לאחר שטענה תחילה כי אינה מכירה את שיטת התעדוף הפוליטי בלשכתה, ולאחר מכן אמרה כי כלל לא מדובר במתן יחס מועדף - התכתבויות של שרת התחבורה עצמה מעלים תמונה אחרת, לפיה היא הכירה את השיטה היטב. באחת ההודעות ששלחה לראש לשכתה הפוליטית, רגב כתבה: "אני רוצה לראות את תוכנית התעדופים - ואז להחליט את מי להזמין"

זמן צפייה: 05:49

פרסום ראשון: במרכז החקירה שנפתחה היום בנוגע להתנהלותה של שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות תחקיר "המקור", עומדת שיטת התעדוף הפוליטי במשרד התחבורה, על בסיס מסמכי "רמזור" שהוכנו בלשכתה של רגב ודירגו ראשי רשויות על בסיס הרווח הפוליטי שניתן לגרוף מהם. הערב (שני) פורסמו במהדורה המרכזית ההתכתבויות המוכיחות כי בניגוד לטענותיה, רגב הכירה את שיטת התעדוף הפוליטי במשרד התחבורה.

ההקלטות, המסרונים והמסמכים: צפו בפרק הראשון בתחקיר
• מה עשתה מירי רגב במהלך המלחמה? צפו בפרק השני בתחקיר

מאז נחשפה הפרשה, שרת התחבורה החליפה גרסאות. תחילה רגב לא הכחישה את קיומם של מסמכי "הרמזור", אך טענה שפעלה בענייניות. בהמשך, בתגובת עורך דינה נמסר כי היא כלל לא מכירה את המסמכים ונטען כי ייתכן שהם מזויפים. בהמשך לא הכחישה שוב את קיום המסמכים, אך טענה בריאיון לערוץ 14 כי השיטה אינה מהווה תעדוף פוליטי.

הערב, נחשפו במהדורה המרכזית כאמור הודעות של מירי רגב עצמה - המוכיחות כי התנהלותה במשרד התחבורה התבססה על מתן עדיפות לגורמים שביכולתם לסייע לה פוליטית. ב-21 בפברואר 2023, השרה כתבה לראש לשכתה: "רעות, חוץ מהסיורים לא לתאם ראשי רשויות לפגישת עבודה במשרד, שלא אראה התעדוף". מיד לאחר מכן כתבה בהודעה נוספת: "אני רוצה לראות התוכנית, התעדופים של שרוני (ראש הלשכה הפוליטית) ואז להחליט את מי להזמין". התעדוף עליו מדברת השרה הן כמובן אותן טבלאות "רמזור" המדרגות רשויות.

השרה מירי רגב
השרה מירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כלומר, רגב ביקשה להזמין לפגישות עמה את ראשי הרשויות שדרוגו גבוה בטבלאות. אותם ראשי רשויות הם אלו שמסוגלים למעשה לתרום פוליטית לשרת התחבורה ולגייס עבורה קולות בפריימריז של הליכוד - ובעקבות זאת הם דורגו בצבע ירוק בשיטת הרמזור שנחפשה בתחקיר "המקור".

בהודעה נוספת מאותו היום, כ-7 שעות לאחר ההודעות הקודמות, רגב כתבה ליועציה הפוליטיים: "שרוני, יהונתן, תכינו לי להיום את התעדוף המקצועי, רשויות ופוליטי לשני החודשים הקרובים". על-פי יונתן יהוסף, ראש המטה המקצועי של רגב שחשף את התנהלותה וצפוי להעיד במשטרה, משאבים ממשלתיים והזמנות לפגישות ניתנו למי שדורגו גבוה בשיטת התעדוף של שרת התחבורה.

שלט הפנייה למשרדי משרד התחבורה בירושלים
משרד התחבורה בירושלים | צילום: חדשות 13

מתי רגב צפויה להיחקר - ומה נתפס במשרד התחבורה?

בהמשך החקירה שנפתחה היום, רגב צפויה להיחקר בעצמה. בהמשך השבוע תערך ישיבה בראשות פרקליט המדינה עמית איסמן ובהשתתפות בכירים במשטרה, במהלכה ייקבע מועד חקירתה של השרה. בנוסף, אחרי הישבה יוחלט איזה גורמים נוספים בסביבתה יזומנו לחקירה במסגרת הפרשה.

במהלך הפשיטה היום על משרד התחבורה, רגב ניסתה למנוע את כניסת החוקרים ללשכתה בטענה שחוק החסינות הפרלמנטרית אוסר עליהם להחרים מסמכים הנמצאים ברשותה. לחוקרים אכן אסור לעיין במסמכים, ולכן הם נשמרים במעטפות סגורות שייפתחו בהתאם להחלטת בית משפט.

בין המסמכים שנלקחו בפשיטה גם יומני פגישות, ובנוסף החוקרים עיינו במחשבים בלשכה - לאחר ששופט הוציא צווים מתאימים. במקביל, תלונה של רגב נגד יועצה לשעבר יהונתן יהוסף, בגין גניבת מסמכים, עדיין נמצאת בבדיקה.