שופט בית המשפט העליון מני מזוז פורש מתפקידו: "מטעמים אישיים"

השופט מזוז הודיע על עזיבתו לנשיאה חיות ולשר המשפטים ניסנקורן, והוא יפרוש בחודש אפריל - ארבע שנים לפני המועד שנקבע בחוק. "לאחר 40 שנים בשירות הציבורי - החלטתי לסיים את כהונתי"

זמן צפייה: 01:33

מני מזוז, שופט בית המשפט העליון, הודיע היום (שני) כי הוא קיבל החלטה לפרוש מכהונתו כשופט, זאת לאחר כשש וחצי שנים בבית המשפט העליון וכארבעים שנים בשירות הציבורי. מזוז מסר את החלטתו לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ולשר המשפטים אבי ניסנקורן, והוא צפוי לעזוב באפריל 2021, 4 שנים לפני המועד הקבוע בחוק, שמתיר לכהן בתפקיד עד גיל 70.

כך נימק את החלטתו: "הגעתי מטעמים אישיים לכלל החלטה לסיים את כהונתי כשופט בית המשפט העליון. בשנים האחרונות הקדשתי את מרב זמני ומרצי לעשייה שיפוטית ואני מודה לנשיאה, לחברותיי וחבריי השופטות והשופטים על ההזדמנות שניתנה לי לכהן לצידם ולתרום יחד עמם לקידום שלטון החוק ולשמירה על ערכי הדמוקרטיה בישראל".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

המל"ל ממליץ בקבינט: סגר לילי מחנוכה ועד תחילת ינואר

עסקה היסטורית: שיח' מהאמירויות רכש כמחצית מבית"ר ירושלים

התמוטטויות וקצף מהפה: מאות אושפזו בהודו בשל מחלה מסתורית

שופטי בג''ץ בדיון אם ניתן להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה
שופטי בג''ץ בדיון אם ניתן להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה

בין התפקידים אותם מילא לאורך השנים: יועץ משפטי וחבר במשלחת הישראלית למשא ומתן עם הפלסטינים והירדנים, משנה ליועץ המפשטי לממשלה ולאחר מכן יועץ המשפטי לממשלה.

כזכור, בחודש מאי השנה, בג"ץ פרסם את נימוקי השופטים בעתירות נגד הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו וההסכם הקואליציוני. במסגרתה, ציין שופט העליון מזוז כי "מציאות שבה נאשם בפלילים בעבירות חמורות מתחום טוהר המידות מקים ממשלה ועומד בראשה, מעוררת קושי ציבורי-מוסרי שקשה להפריז בעוצמתו. מציאות כזו משקפת משבר חברתי וכשל מוסרי של החברה ושל המערכת הפוליטית בישראל".

בתגובה לדבריו, מטעם הליכוד נמסר כי "אזרחי ישראל בחרו בראש הממשלה נתניהו ברוב עצום, כשהליכוד קיבלה את מספר הקולות הגדול ביותר שקיבלה מפלגה בתולדות המדינה. זה היה ניצחון ענק למנהיג הימין והבעת אמון חד משמעית בו. בדמוקרטיה האזרחים מצביעים בקלפי ובוחרים את ראש הממשלה. מי שרוצה להחליף את ראש הממשלה יכול בוודאי להתמודד בבחירות ולתת לאזרחים להחליט בעצמם".

מני מזוז
מני מזוז | צילום: המקור