למרות הביקורת: מאיר שטרית מונה לוועדה שתבחר את היועמ"ש הבא

מינויו של שר המשפטים לשעבר לוועדה שתבחן את המועמדים להחליף את אביחי מנדלבליט אושר בממשלה. השרות מיכאלי וזנדברג שהצביעו נגד טענו כי במינויו יש בעיית טוהר מידות בהיבט הציבורי

מאיר שטרית
מאיר שטרית | צילום: רפי קוץ

למרות הביקורת: מינויו של שר המשפטים לשעבר מאיר שטרית כחבר הוועדה לבחינת המועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה אושר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה. כזכור, בשבוע שעבר הודיע שר המשפטים גדעון סער כי יביא את מינויו לאישור הממשלה.

השרים מרב מיכאלי, ניצן הורוביץ, עמר בר-לב, נחמן שי ותמר זנדברג התנגדו למינויו של שטרית, כאשר כל שאר חברי הממשלה שנכחו בישיבה הצביעו בעד. מיכאלי וזנדברג טענו שבהיבט הציבורי יש בעיית טוהר מידות במינוי. מיכאלי מסרה בתגובה להצבעתה: "החברים בוועדת האיתור לתפקיד המשרה הכל כך חשובה של היועמ"ש צריכים להיות אנשים ללא רבב. זה לא המקרה כאן, לכן שרי העבודה הצביעו נגד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רצח יזם הנדל"ן אלדד פרי: בן 64 נעצר, עוד 7 עוכבו לחקירה

"הבושה עוברת צד": מיזם חדש לתמיכה בנערה שנאנסה בדרכה מביה"ס

באמצעות מל"ט חבלה: ניסיון התנקשות בראש ממשלת עיראק

השר סער אמר בדיון: "אני אמון על אמות המידה המשפטיות. שאלתי את המועמד על הפרסומים מעברו, ושוחחתי עם היועמ״ש לממשלה שהעביר לי את ההודעה על גניזה התיק בשנת 2014. השר לשעבר שטרית עשה קריירה עשירה ומפוארת בשירות הציבורי. הוא לא נחשד ולא נאשם בדבר. איני מוצא סיבה לפסול אותו". יש לציין כי לא ברור מדוע סער ציין את סוגיית הגניזה משום שהתיק לא נחקר לאחר שעוזרת הבית סירבה לשתף פעולה עם המשטרה.

עם אישור מינויו של שטרית הושלם הרכב הוועדה שתבחר את היועמ"ש הבא במקומו של אביחי מנדלבליט. בראש הוועדה יעמוד נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס, ויהיו חברים בה ח"כ צבי האוזר, עו"ד תמי אולמן ופרופ' רון שפירא. שר המשפטים סער אמר בישיבה כי הוא מתכוון לבקש מהוועדה להציע מספר מועמדים, שמתוכם הוא יבחר את המועמד שיעלה לאישור הממשלה.

מאיר שטרית
מאיר שטרית | צילום: רפי קוץ

מאז נודע שסער מתכוון להביא את מינויו של שטרית לאישור הממשלה המהלך זכה לביקורת, בגין נסיבות פרישתו של שטרית מהחיים הפוליטיים בשנת 2014. פרשננו ברוך קרא חשף אז כי שטרית חתם על הסכם "דמי שתיקה" עם עוזרת שהועסקה בביתו, ופוטרה לאחר שאיימה לתבוע בגין פגיעה בזכויותיה ובגין הטרדה מינית.

שטרית הכחיש מכל וכל את הטענות. המשטרה לא חקרה את הנושא משום שהעוזרת, שכאמור חתמה על הסכם לשמירת סודיות, לא שיתפה פעולה עם המשטרה. בהנחית היועץ המשפטי לממשלה דאז, ביקשה המשטרה ביוני 2014 מהעוזרת למסור עדות, אך היא לא נענתה לבקשה וחודש מאוחר יותר סגר היועמ"ש את התיק.

ההסכם נחשף יום לאחר שכמעט נבחר שטרית לנשיא העשירי של מדינת ישראל שלבסוף הפסיד בבחירות לראובן (רובי) ריבלין. ימים לאחר הטענות שהעלתה העוזרת בשנת 2012, כולל הוכחות לכאורה לעניין ההטרדה המינית, פנה שטרית לעורך דין מוכר לדיני עבודה, וזה הגיע עם העובדת להסכם מהיר ואפקטיבי לפיו ישלם לה 270 אלף שקלים בתמורה לוויתור על כל טענה מצדה.