בכירים במערכת המשפט בביקורת על מני מזוז: "מפקיר את הזירה"

גורמים משפטיים התייחסו לפרישתו של שופט העליון מהתפקיד, וכינו את המהלך "חסר אחריות". לדבריהם, "גם אם הוא מרגיש מיצוי אישי - יש לו אחריות; נותן הזדמנות לגורמים פוליטיים להתערב"

זמן צפייה: 00:31

גורמים משפטיים בכירים מתחו היום (שלישי) ביקורת על שופט בית המשפט העליון מני מזוז, שהודיע אתמול כי יפרוש מתפקידו לפני המועד שנקבע בחוק. "זהו מהלך חסר אחריות מצידו", הצהירו הבכירים. "הוא מפקיר את הזירה".

לדבריהם, "גם אם השופט מזוז מרגיש מיצוי אישי - עדיין יש לו אחריות אישית למצות את כל שנות השיפוט שלו. בפרישתו הוא בעצם נותן הזדמנות לגורמים פוליטיים לבחור מועמד שהם רואים כמועמד פוליטי, ובכך לנסות ולהכניס פוליטיזציה לבית המשפט. מזוז היה צריך לחכות לתקופה פחות סוערת".

מני מזוז
מני מזוז | צילום: רויטרס

אתמול, כאמור, מסר מזוז את החלטתו לפרוש מהתפקיד לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ולשר המשפטים אבי ניסנקורן. זאת לאחר כשש שנים וחצי בבית המשפט העליון וכארבעים שנים בשירות הציבורי. מזוז צפוי לעזוב באפריל 2021, 4 שנים לפני המועד הקבוע בחוק, שמתיר לכהן בתפקיד עד גיל 70.

כך נימק את החלטתו: "הגעתי מטעמים אישיים לכלל החלטה לסיים את כהונתי כשופט בית המשפט העליון. בשנים האחרונות הקדשתי את מרב זמני ומרצי לעשייה שיפוטית ואני מודה לנשיאה, לחברותיי וחבריי השופטות והשופטים על ההזדמנות שניתנה לי לכהן לצידם ולתרום יחד עמם לקידום שלטון החוק ולשמירה על ערכי הדמוקרטיה בישראל".