זיוף, מרמה והפרת אמונים: כתב אישום נגד סגן ראש עיריית ראשל"צ

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד סגן ראש עיריית ראשון לציון, מקסים בביצקי, בעבירות של מרמה והפרת אמונים, זיוף בידי עובד ציבור, שיבוש מהלכי משפט ועוד

סגן עיריית ראשון לציון מקסים בביצקי
סגן עיריית ראשון לציון מקסים בביצקי | צילום: מתוך הפייסבוק של מקסים בביצקי

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד סגן ראש עיריית ראשון לציון מקסים בביצקי בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, מתן ידיעה כוזבת, זיוף בידי עובד ציבור וקשירת קשר לפשע. זאת, לאחר שיצר קשר עם אזרחית אוקראינית וזייף מסמכים על מנת לאפשר את כניסתה לארץ בטענות שונות.

בביצקי בן ה-53 יצר קשר עם האוקראינית לאחר שהגיעה לבקר את אימה ששהתה בישראל. השניים דיברו בטלגרם והוא הציג עצמו כסגן ראש העיר במטרה לסייע לה להציג מסמכים לביקורת הגבולות כדי להקל על כניסתה לארץ.

עיריית ראשון לציון
עיריית ראשון לציון | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בין היתר, זייף סגן ראש העיר הזמנה רשמית של עיריית ראשון לציון באנגלית לכנס מקצועי. בהמשך הוא שלח לה מכתב שתוכל להציג בעת כניסתה לישראל והוא אף הזמין עבורה חדר בבית מלון למשך חודש שלם - כשהוא יודע שהיא לא תשהה בו בזמן ביקורה בארץ.

בביצקי המציא לאזרחית סיפור לפיו היא עובדת מרחוק במוקד טלפוני הממוקם באוקראינה וכשהיא הגיעה לארץ הוא הלך לשדה התעופה וניסה להציגה בפני גורמי רשות ההגירה כאורחת שלו. בביצקי היה בשדה כמעט 24 שעות רצופות במטרה לשכנע את הגורמים לקבל אותה ולבסוף זומן לחקירת משטרה בעקבות העניין ומחק התכתבויות בין השניים.