בשל כתב האישום: ראש עיריית חדרה הושעה מתפקידו

הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות החליטה על השעייתו של גנדלמן, בעקבות האישומים שהוגשו נגדו. מנגד, הוא לא יושעה מתפקידיו מוועדות הרשות. חברי הוועדה קבעו פה אחד כי ההחלטה תהיה בתוקף עד לסוף יולי

ראש עיריית חדרה, צבי גנדלמן בבית המשפט
ראש עיריית חדרה, צבי גנדלמן בבית המשפט | צילום: חדשות 13

הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות החליטה הערב (ראשון) להשעות מתפקידו את ראש עיריית חדרה, צבי גנדלמן, בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו. על פי החלטת הוועדה, גנדלמן יושעה מתפקידו על לסיום שנת המשפט בסוף יולי. מנגד, הוא לא יושעה מתפקידיו מוועדות הרשות.

בהחלטתם כתבו חברי הוועדה כי "צבר המעשים מלמד כי לא היו לגנדלמן עכבות בנקיטת פעולות בניגוד לדין ולמינהל ציבורי תקין, ואף שמדובר במקרים בדרגות חומרה משתנות ואף שלא דובר בפעולות מתוחכמות יתר על המידה, הן אינן הולמות ראש רשות שאמור לשמש מופת לניקיון כפיים וטוהר המידות".

לפני כארבעה חודשים הוגש כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים נגד גנדלמן. פרקליטות מיסוי וכלכלה, על דעת פרקליט המדינה עמית איסמן, מייחסת לגנדלמן גם עבירות של קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט ועבירה לפי חוק המחשבים. במקביל הגיש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בקשה להשעייתו של גנדלמן.

העבירות בוצעו לכאורה בתקופה שלאחר בחירתו של גנדלמן לראשות העיר ולראשות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באוקטובר 2013, ועד לפרוץ החקירה ביוני 2018. לפי כתב האישום, גנדלמן היה בניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לבין רצונו להיטיב עם שמואל (סמי) לוי, קבלן ויזם נדל"ן בעל אינטרסים כלכליים משמעותיים בעיר חדרה.

לוי מילא בעבר מגוון תפקידים במנגנון העירוני, לרבות ממלא מקום ראש העיר, וקידם את מועמדותו של גנדלמן במערכת הבחירות של 2013, תוך שהוא מנצל את כוחו הפוליטי ויכולת ההשפעה שלו על הבוחרים בעיר. עם בחירתו, ולאורך השנים שלאחר מכן, חש גנדלמן מחויבות אישית עמוקה כלפי לוי וחשש שזה יפעל למניעת בחירתו בעתיד, כך לפי כתב האישום.

גנדלמן לא דיווח על ניגוד העניינים ליועצת המשפטית של העירייה או לכל גורם אחר, לא חתם על הסדר ניגוד עניינים כנדרש בדין, ולא פסל את עצמו מלדון בענייניו של לוי במסגרת תפקידו הציבורי. הוא נתן ללוי גישה ישירה ללשכתו, באופן תדיר, וטיפל בבקשותיו להעסקה וקידום עובדים בעירייה.