יצאה מבית הספר - ונחטפה: מי רצח את הנערה מאיה זינגר?

לפני 36 שנים יצאה בת ה-17 מ"חוות הנוער הציוני" שבי-ם ותפסה טרמפ. שעתיים לאחר מכן נמצאה ביער בעין כרם, כשהיא מוטלת בתוך מדורה. "רשלנות פושעת מצד המשטרה" • "ללא קצה חוט", פרק 2

זמן צפייה: 10:13

לפני 36 שנים יצאה מאיה זינגר בת ה-17 מפנימיית "חוות הנוער הציוני" שבירושלים לרחוב בן ביתרא ותפסה טרמפ לכיוון בית החולים הדסה עין כרם שבעיר. שעתיים לאחר מכן, נמצאה ביער סמוך לבית החולים, כשהיא מושלכת בתוך מדורה במצב אנוש, ויומיים לאחר מכן מתה מפצעיה בבית החולים.

"לא הכרתי אותה. כשמצאתי את מאיה היא הייתה במצב קשה מאוד. הדבר הזה חוזר אליי כל הזמן, גם אחרי כל כך הרבה שנים", סיפר ניסן אלגד, לשעבר מאבטח בבית החולים הדסה עין כרם, שמצא את הנערה בת ה-17 כשכוויות קשות מכסות את פלג גופה העליון.

"השומר בשער בית החולים דיווח בקשר ששמע וראה רכב חולף ובו נערה שצועקת - 'הצילו, חטפו אותי'", סיפר אלגד, ויחד עם ומאבטח נוסף יצא למרדף שבסופו מצאו השניים את מאיה ביער שמתחת לבית החולים. "היא הייתה בתוך מדורה, גחלים ואש סביבה. כל פלג גופה העליון היה אחרי אירוע מאוד קשה של שריפה והיא מלמלת שוב ושוב - 'מה הוא עשה לי'", הוסיף אלגד. מאיה נלקחה לבית החולים, שם נאבקו הרופאים על חייה. לאחר יומיים, כאמור, היא מתה, והתיק הפך למקרה רצח.

מאיה זינגר, נשרפה למוות בשנת 1987 והרוצח שלה טרם נלכד
מאיה זינגר, נשרפה למוות בשנת 1987 והרוצח שלה טרם נלכד | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ללא קצה חוט: מי רצח את איש הליכוד דורון שוסטר?

חשד לפשע שנאה: צמיגים נוקבו וכתובת נאצה רוססה בסמוך לרמאללה

"משחררות את דלאל": קמפיין לשחרור אישה שרצחה את בעלה המתעלל

מהרגע שבו הגיעה זינגר לבית החולים, החלו התקלות בחקירת המקרה. על פי העדויות, כשהייתה מאושפזת מילמלה את המילים "סורי" ו"מוסך משטרתי", אך איש מהמשטרה לא נכח במקום או תיעד את הדברים. גד ליאור, אז כתב הפלילים של "ידיעות אחרונות" שהגיע לזירה לפני המשטרה אמר כי "מדובר ברשלנות פושעת של המשטרה". ליאור סיפר כי הגיע לזירה וגילה כי "אנחנו, הכתבים, הגענו למקום. השוטרים - לא היו. מצאנו את הפריטים שהם היו אמורים לקחת. צמר גפן, חפיסת סיגריות 'ברודווי' שכנראה הרוצח עישן, מזרק וגפרורים".

גם אלגד, שכאמור איתר את זינגר, סיפר כי החקירה שעבר הייתה שטחית: "הגיע שוטר, שאל כמה שאלות וכמעט שלא התייחס אלינו. הוא שיחרר אותנו ופה נגמרה החקירה". נוסף על כך, על פי פרסומים מאותה תקופה, כמעט בכל יום כיוון החקירה ופרופיל הרוצח השתנו, חשודים נעצרו ושוחררו ונדמה היה שקצוות החוט נעלמים.

סנ"צ גלעד בהט, ראש מדור חקירות במטה הארצי, הסביר את חשיבות מהירות החקירה: "אירוע פלילי, בייחוד רצח, הוא כזה שיש בו מרוץ נגד הזמן. מוכרחים לאסוף את הראיות לפני שהן נעלמות, מתבלות", והוסיף כי התקווה לפתור את המקרה, לא נגוזה: "תיק רצח לעולם לא נסגר, הוא נשאר פתוח ומבוצעים בו מאמצי חקירה כל העת".