"גססה לנגד עיניו": מקסים טל מואשם ברצח אשתו מריה בקריות

מכתב האישום עולה כי טל דקר את אשתו בצווארה באמצעות סכין בזמן ששכבה במיטתה, ולאחר מכן התקשר למשטרה מבלי לנסות לסייע לה או להצילה, ואמר להם כי היא התאבדה

זמן צפייה: 00:23

הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד מקסים טל בגין רצח אשתו מריה בקריות ובקשה למעצר עד תום ההליכים. מכתב האישום עלה כי מקסים הגיע לדירתה של מריה, הסיע את הילדות לגן - ולאחר מכן שב לדירה ודקר את מריה בצווארה באצמעות סכין בזמן שהיא שכבה במיטתה.

לאחר מכן, לפי כתב האישום, הוא התקשר לאמו ולמוקד המשטרה, "בעוד המנוחה גוססת לנגד עיניו, ומבלי לעשות דבר על מנת לסייע לה ולהצילה, דווח להם כי המנוחה התאבדה". כמו כן, בזמן שחלף עד הגעת כוחות ההצלה לדירה, מקסים מחק הודעות מהטלפון הסלולרי שלו על מנת לחבל בחקירה ולמנוע שימוש בהם לראיה.

Whatsapp Image 2019 10 18 At 0
מקסים טל החשוד ברצח אשתו מריה טל

עוד בחדשות 13:

"לא רצחתי אותה": הצהרת תובע הוגשה נגד מקסים טל בגין רצח אשתו

הותר לפרסום: החשוד ברצח אשתו בקריות – מקסים טל בן ה-29

צעיר מהקריות נעצר בחשד לרצח אשתו – לאחר שדיווח כי התאבדה

עוד נכתב בכתב האישום כי בחודשים שלפני הרצח מקסים התעמת עם מריה במספר הזדמנויות כיוון שחשב בה שהיא מנהלת יחסים עם גבר אחר, על אף שזו הכחישה את הטענות. בחודש לפני הרצח, הוא אף תקף אותה וגרם לה לשבר באפה במהלך עימות, כך מכתב האישום. לאחר המקרה בית המשפט אסר עליו ליצור כל קשר עם מריה ולהיכנס לתחומי קיריית ביאליק לתקופה של 30 ימים.

לנה, אמו של מקסים, טענה כי "הבן שלי מחונך וילד טוב, אני מאמינה בו וזה לא הוא נקודה. אנחנו נבדוק את החומרים ונוכיח שלא בני רצח". עורך הדין רועי קרן שמייצג את מקסים הוסיף כי "הפרקליטות טעתה בגדול. אני שמח ששלושה שופטים יבדקו את התיק הזה כי אני מאמין שאין כלום נגד מקסים. טעו כאן בגדול. כתב האישום אינו מדויק ולא מפרט נכונה השתלשלות העניינים, אנו נציג תזה אחרת ואפשרות עובדתית אחרת שלא ניתן לשלול. הספק הסביר זועק לשמיים והזיכוי שיהיה, יהיה מהדהד. כרגע אנו מתרכזים בשחרורו של מקסים לביתו עד לסיום משפטו ולאחר מכן ננהל את המשפט על מנת שחפותו תצא לאור".

מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצו, רבקה נוימן מסרה לאחר שהוגש כתב האישום: "אל מגוון סוגי האלימות - פיזית, מינית, רגשית וכלכלית, הסתנן מבלי שנשגיח סוג אלימות המשיק לזירה הטכנולוגית - מידע המגיע לתוקף ומשמש את 'ליבוי האש' באלימות הניצתת בקלות, בזוגיות אלימה ושברירית. מפלצות הקנאה והרכושנות מרימות ראשן עם כל רמז המערער על הקשר הזוגי. ה'הוכחות' נאספות מכל הבא ליד: מהטלפון הנייד, הרשתות החברתיות, שירות ההודעות, תמונות המתפרסמות עם מראה מקום ותיוג. נשים נפגעות אלימות חיות ב'שבי' הטכנולוגיה המנוצלת לרעה על ידי בן הזוג. הן משלמות מחיר אישי כבד המתחיל בשלילת החרות ומסתיים בשלילת זכותן לחיות.
ויצו מקדמת השנה את נושא האלימות הטכנולוגית במטרה להפנות את תשומת לב הנשים לזירה ואופני ההתגוננות הנדרשים לשמירה על פרטיותן ובטיחותן. במקביל אנו מפנות דרישה למדינת ישראל ורשויות האכיפה, השיפוט, החינוך והרווחה: להתאים עצמן לקידמה, להכיר באלימות הטכנולוגית והשלכותיה ההרסניות ולבנות מענה רב מערכתי המותאם לאתגרי המאה העשרים ואחת".

לאחרונה פתחה עמותת Jgive קמפיין למימון המונים, כדי לסייע למשפחה של טל בגידול הבנות, שהתייתמו מאמן. "הבנות נותרו לבדן לאחר הרצח. אמה של מריה נפטרה ואביה של מריה חולה ומתקשה לתפקד; אחיה של מריה, אלכסיי, נגד בשירות קבע, מבקש לקבל עליו את המשמורת על הבנות", נכתב. "גיוס ההמונים מיועד לעזור לבנות במימון צרכיהן העכשוויים והעתידיים בשנים הקרובות: גן, ציוד (בגדים, משחקים), עזרה נפשית לאחר הטראומה שחוו ועוד. על מנת לסייע לבנות ללא קשר לשאלת המשמורת עליהן, התאספנו יחד - קבוצת מכרים של המשפחה ואנשים שלא הכירו את מריה אך לא יכלו לעמוד מנגד אל מול מצוקת בנותיה - בהחלטה לפעול למענן".

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה המשטרה על סיום החקירה ופענוח הרצח, והגישה הצהרת תובע לבית המשפט.

לאחר הגשת הצהרת התובע, מסר עורך הדין אביעד חייט בשם משפחתה של מריה טל כי "אין כל הפתעה כלל - אלא ביטוי בלבד לנטען על ידינו מראשיתה של הפרשה הכאובה הזו. הנסיונות להכפיש את שמה וזכרה של מריה ראויים לכל גינוי. כעת העניין מועבר לפתחו של בית המשפט המחוזי הנכבד ואנו נמשיך ללוות את ההליך".

מקסים טל בבית המשפט
מקסים טל בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לפני הדיון בעניינו בבית משפט השלום בקריות, אמר טל לחדשות 13 כי המשטרה לא הציגה לו אף ראיה חדשה. "אין שום דבר חדש", אמר והוסיף כי הוא מאוכזב מכך שככל הנראה יוגש כתב אישום בעניינו, אך שהוא מאמין שהכל יסתיים בזיכוי. עוד ציין כי הוא מתגעגע לבנותיו וכי "הן והמשפחה זה הדבר שמחזיק אותי. אני יודע שהן שואלות עליי". טל  סיפר כי מאז מעצרו לא שוחח עם בנותיו. בתום הדיון אישר השופט את בקשתו והורה לשירות בתי הסוהר להעניק לו חמש שיחות טלפון על חשבון המדינה.

כזכור, טל ממשיך לדבוק בגרסתו כי אשתו התאבדה בזמן שהלך להביא את שתי בנותיהן לגן הילדים הסמוך לביתם. גרסתו לאירועים שהתרחשו בבוקר מותה של אשתו היא כדלקמן:

6:10 - מקסים יצא עם רכבו לסיבוב באזור הבית, בעת שמריה ובנותיו ישנו.

7:15 - כעבור שעה מקסים חזר והעיר את בנותיו משינה.

7:25 - מקסים יצא עם בנותיו לכיוון גן הילדים שבו הן מתחנכות. הגן נמצא במרחק 172 מטרים מביתם.

7:41 - מקסים עשה את דרכו חזרה הביתה.

7:55 - מקסים מצא, כך לטענתו, את אשתו כשהיא שוכבת על הרצפה. לדבריו היא דקרה את עצמה.

7:57 - שתי דקות לאחר שגילה את אשתו, מקסים מתקשר לאימו, ילנה טל, שפוקדת עליו להתקשר מיד למד"א ולמשטרה.

8:00 - הודעה ראשונית על התאבדות מתקבלת במד"א כרמל. המדווח מעבר לקו - מקסים טל בעצמו.

הארכת מעצר שישית למקסים טל החשוד ברצח אישתו
הארכת מעצר שישית למקסים טל החשוד ברצח אישתו | צילום: יובל סייג, חדשות 13

רצף האירועים שהוצג הוא אחד מהגורמים שהובילו לכך שהחשד נגד טל התחזק באופן משמעותי. לדברי החוקרים, ישנן אי התאמות בין הגרסה של מקסים לבין תנאי השטח, המרחקים וזמני ההגעה לביתו. כמו כן, קיימות גרסאות סותרות נוספות וחשד כי טל מחק הודעות ותמונות בטלפון הנייד שלו.

כאמור, לפני כחודש נעצר טל לאחר שדיווח כי אשתו שמה קץ לחייה. חודש לפני הרצח הוצא נגדו צו הרחקה, שתוקפו נגמר שלושה ימים בלבד לפני הרצח. מרינה טל הותירה אחריה שתי בנות צעירות, וכעת מתקיים בין משפחתה למשפחתו של טל מאבק על משמורת השתיים. אחיה של מריה, אלכסיי גרשניק אמר בשבועות לאחר הרצח כי "בטוח שזה מה שהיא הייתה רוצה, אני לא חושב שזה נכון שהם יגדלו במשפחה של רוצח". אשתו מריה הוסיפה: "הוא לקח לנו את מריה ועכשיו הוא רוצה לקחת לנו את הבנות".

הפרקליטות האשימה אל טל בבית המשפט המחוזי בחיפה וביקשה להורות על מעצרו עד תום ההליכים.