היועמ"ש: "מדאיג לראות את התובעת בתיקי נתניהו עם מאבטחים"

מנדלבליט הביע בוועידת "בשבע" דאגה נוכח ההתקפות על מערכת אכיפת החוק, ואמר כי "יש ניסיון לעשות דה-לגיטימציה לליאת בן ארי". לדבריו, "יש שרים שחורגים מהביקורת הלגיטימית"

זמן צפייה: 00:53

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התראיין הבוקר (רביעי) בוועידת "בשבע" וטען כי "יש ניסיון לעשות דה-לגיטימציה לתובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי - מאוד מדאיג לראות אותה מסתובבת עם מאבטחים. זה לא ירתיע - לא אותה ולא אותי".

"את התיק הזה ליווה הצוות הטוב ביותר של הפרקליטות", המשיך היועץ. "בן ארי עושה עבודה מצוינת, אני נותן לה את מלוא הגיבוי לדרך שבה היא פועלה ומלווה את הדברים. אני לא יכול להוסיף מעבר לכך כי התיק תלוי ועומד בבית המשפט".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: חדשות 13

מנדלבליט התייחס גם למתקפות על מערכת המשפט מצד הפוליטיקאים, והוסיף: "יש התבטאויות מתלהמות והתקפות אישיות נגד אוכפי החוק העיקריים. ביקורת זה בסדר, להגיע למצב של התבטאויות ואמירות מתלהמות שמגיעות למצב של הסתות  - זה מצב שמאוד מדאיג. יש שרים שחורגים מהביקורת הלגיטימית ומדברים בצורה לא ראויה".

לפני כשבועיים היועץ המשפטי לממשלה התבטא שוב נגד ההתקפות מצד הפוליטיקאים, והתייחס באופן מרומז לפרשת בדיקות הקורונה בנתב"ג. לדבריו, "יש ניסיונות לפגוע במערכת אכיפת החוק - הטחת מידע כוזב שלעיתים עולה לכדי עלילת דם. ניתן למתוח ביקורת עניינית, אבל הסתה שקרים ודה לגיטימציה - לא ולא".

את הדברים אמר במהלך כנס של העמותה למשפט ציבורי, ואף תקף את הדרג המדיני. לדבריו, "כוחם של ראש הממשלה והשרים אינו אבסולוטי - יש את שלטון החוק. אינני עוסק בקביעת מדיניות הממשלה - אנו עוסקים בסיוע לממשלה לנהל את מדיניותה במסגרת הדין".

"אני מזהה לאחרונה שתי מגמות מסוכנות שמחליפות את שיח המשילות. אני מכנה אותן 'שיח הנאמנות' ו'שיח הסמכות המוחלטת'. לעיתים שתיהן מתקבלות בטעות כחלק משיח המשילות - ולא היא. תכליתו של השיח הזה הוא לקדם כוח אבסולוטי לדרג הפוליטי", המשיך מנדלבליט. "שיח הנאמנות מנסה להפוך את הדרג המקצועי ומשרתי הציבור למשרתי השר הממונה. הדוגמה הבולטת לכך היא הצעת חוק שעלתה בשעתו ונועדה להפוך את היועמ"שים של המשרד למשרת אמון".