מנדלבליט לנתניהו: אם אינך רוצה להשיב הכסף שלווית - פנה למבקר

לאחרונה רה"מ פנה ליועמ"ש בנוגע לדרישת ועדת ההיתרים שישיב 300 אלף דולר שלווה מבן דודו ללא אישור, וביקש להשיב רק סכום קטן. מנדלבליט השיב שהנושא לא קשור אליו, והפנה אותו למשרד המבקר

זמן צפייה: 00:32

פרסום ראשון: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב לפניית ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להחזרת הכסף שלווה מבן דודו נתן מיליקובסקי, ואמר לו שאם הוא לא מעוניין להשיב את הכסף, שיפנה למבקר המדינה. כך פורסם היום (חמישי) בחדשות 13.

ועדת ההיתרים קבעה שנתניהו צריך להחזיר לבן דודו את 300 אלף הדולרים שלווה ממנו ללא אישור. נתניהו פנה לפני כמה שבועות למנדלבליט וטען בפניו כי רובו הגדול של הכסף כלל לא היה עבורו, אלא עבור מימון משפטי של רעייתו, ולכן הוא מוכן להחזיר סכום קטן של הייצוג המשפטי שלו. מנדלבליט כאמור סירב לבקשת נתניהו, ואמר לו שזה לא עניין שלו אלא של וועדת ההיתרים, השייכת למשרד מבקר המדינה.

עוד בחדשות 13:

ההשפעה הדרמטית של העברת המנדט לגנץ על תיקי נתניהו

בכחול לבן דנים בהעברת חוק שיחייב ר"מ לפרוש במקרה של אישום

מיד אחרי החגים: מרתון דיונים בתיקי רה"מ בלשכת היועמ"ש

Israel's Prime Minister Netanyahu Speaks With Cabinet Secretary Mandelblit During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

ביוני האחרון חזר היועמ"ש על עמדתו, לפיה על נתניהו להשיב את הכספים שלווה מבן דודו, נתן מיליקובסקי. זאת, כאמור, לאחר שוועדת ההיתרים הודיעה כי על ראש הממשלה להחזיר את 300 אלף הדולרים שקיבל, וכן את החליפות שקיבל או את שוויין. עוד קבעה אז הוועדה כי היא דוחה את בקשתו לקבל מימון ממקורבו, איש העסקים האמריקני ספנסר פרטרידג'.

עם זאת, בחודש שעבר הודיע מנדלבליט לראש הממשלה כי הוא מאשר לו לקבל הלוואה מפרטרידג', וקבע כי אין ניגוד עניינים בין השניים. זאת, לאחר שמבקר המדינה מתניהו אנגלמן אישר את קבלת ההלוואה בתנאי שוק.

נתן מיליקובסקי
בן דודו של נתניהו, נתן מיליקובסקי | צילום: getty images

לפני הסכם ההלוואה, נתניהו יקבל שני מיליון שקלים מפרטרידג' ויצטרך להשיבם בעוד חמש שנים בלבד. במהלך חמש השנים הקרובות יצטרך נתניהו להשיב את הריבית בלבד - פריים פלוס אחד וחצי. אנגלמן העביר את ההצעה לרואת החשבון של משרדו, שהציגה את חוות דעתה לפיה נתניהו היה מסוגל לקבל הלוואה בתנאים אלה גם בבנקאות פרטית - ולכן, אישר המבקר את ההסכם.