"תמות, נגיע אליך": מנדלבליט התלונן במשטרה עקב איומים והטרדות

היועץ המשפטי לממשלה מסר עדות בפני החוקרים, וטען כי ביממה האחרונה קיבל הודעות נאצה ודברי הסתה. באחת מההודעות נכתב: "אתה מנוול ועבריין. תיזהר". יחידת הסייבר של להב 433 פתחה בחקירה

זמן צפייה: 01:52

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התלונן היום (רביעי) במשטרה בעקבות איומים והטרדות שקיבל ביממה האחרונה. "ההטרדות והאיומים, שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן, נמשכו במשך כל שעות הלילה והבוקר וכללו איומים, הודעות נאצה ודברי הסתה", הסבירו מטעם היועמ"ש. קב"ט משרד המשפטים עודכן על האירוע. החקירה מתנהלת ביחידת הסייבר בלהב 433.

באחת מההודעות שקיבל, נכתב למנדלבליט: "תמות אתה והילדים שלך. נגיע אליך, אתה מנוול, אתה עבריין. נגיע אליך, תיזהר - אתה פגיע עם ציור של חיה שחוטפת מכות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עלה ל-262 מניין המתים מקורונה; 13 חולים אובחנו ביממה האחרונה

תחקיר פנימי של שיבא: הדוקר שלף סכין פעמיים לפני אירוע הדקירה

"אתה עושה יותר מדי מילואים": שיחת הפיטורים למורה שחזר משירות

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

בעקבות הדברים, התנועה לאיכות השלטון פנתה הערב בדחיפות לממלא מקום מפכ"ל המשטרה בדרישה לתגבר את האבטחה סביב היועץ המשפטי. "המתקפות הברוטליות והאגרסיביות כנגד היועמ"ש מוכתבות מלמעלה ועלולות להידרדר לאלימות פיזית - וכל זה במטרה למלט נאשם בפלילים מלתת את הדין", מסרו בתנועה.

"מדובר בחציית כל הקווים האדומים", הוסיפה יו"ר ארגון הפרקליטים, עורכת הדין אורית קורין, "נדרשת עוד הערב אמירה ערכית חד משמעית של רה"מ ושר המשפטים. מדינת ישראל היא דמוקרטיה חיונית והוויכוחים בה לגיטימיים ונחוצים - אך אין בין איומים לשיח לגיטימי דבר וחצי דבר".

"אני מצפה מנבחרי הציבור להשמיע את קולם הברור בנושא לפני שחלילה יישפך כאן דם. במקביל, אני קוראת לגורמים האמונים על כך, לבחון את עיבוי אמצעי האבטחה סביב היועמ"ש. ארגון הפרקליטים יפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו בכדי להגן על חייהם של שומרי הסף אשר מאוימים אך ורק בשל מחויבותם לשמירה על קיום החוק ועל הדמוקרטיה בישראל".

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Smiles During A Weekly Cabinet Meeting In The Jordan Valley, In The Israeli Occupied West Bank
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

ביום שישי נחשפו בחדשות 13 פרטים מתוך שיחה בין היועמ"ש בהיותו הפרקליט הצבאי הראשי, לבין הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי, שמהם עולה לכאורה שמנדלבליט ניסה לסייע לאשכנזי במסגרת פרשת הרפז. הפרסום גרה לסערה משפטית ופוליטית.

במקביל, התרחש עימות בין מנדלבליט לבין שר המשפטים אמיר אוחנה, זאת לאחר שהשר ביקש ממבקר המדינה לבחון טענות שעלו נגד היועמ"ש בגין עניין דן אלדד. אוחנה אמר כי אם הדבר לא ייעשה, הוא יפעל להקמת ועדת חקירה ממשלתית "לבדיקה כוללת של כל הטענות החמורות המתרבות ונערמות".