הפרקליטות למחוזי: יש לקבוע בהקדם דיון על הסגרת מלכה לייפר

לאחר החלטת המומחים לפיה הנאשמת בפדופיליה כשירה לעמוד לדין, ביקשה המחלקה הבין-לאומית מביהמ"ש לאפשר לקדם את הליך הסגרתה לאוסטרליה. "העיכובים - פרי התחזותה. נכון להסיר כל מכשול מהדרך"

זמן צפייה: 00:40

הפרקליטות ביקשה היום (שני) מבית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע בהקדם דיון על הסגרת מלכה לייפר, הנאשמת בפדופיליה באוסטרליה. זאת, לאחר שביום חמישי קבע צוות המומחים כי לייפר מתחזה וכי ניתן להעמידה לדין.

בבקשה שהוגשה על ידי מנהל המחלקה הבין-לאומית בפרקליטות המדינה, יובל קפלינסקי, נכתב: "לנוכח חוות הדעת של פאנל המומחים, ברור כעת כי בית המשפט הנכבד, הליך ההסגרה ושירותי בריאות הנפש נפלו קורבן זה למעלה מחמש שנים למסכת של פעולות מרמה והתחזות. מתבהרת כעת התמונה העגומה לפי ההחלטה בעבר על הקפאת ההליך והעיכובים הרבים עד כה היו, והינם פרי התחזות של לייפר, ובגינם שובש ההליך המשפטי ונפגמה משמעותית יכולתה של ישראל לעמוד עד כה במחויבותה הבין-לאומית כלפי אוסטרליה. אנו סבורים כי נכון כעת להסיר כל מכשול מהדרך, להתקדם עם הליך ההסגרה תוך חתירה להכרעה, ולמנוע בכל דרך מצב שבו לייפר ממשיכה לעכב את ההליך ולשבשו בדרכי מרמה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

צוות המומחים קבע: מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין

משה איבגי הורשע בביצוע מעשה מגונה; זוכה מאישומי עבירות מין

מתלוננת נגד לייפר על מינוי ליצמן לשר: "סטירה בפרצוף הצדק"

מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה
מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה | צילום: צילום מסך

לבסוף נכתב: "די בתמלילי בדיקותיה של לייפר על ידי פאנל המומחים על מנת להבהיר כי מדובר במי שמתמצאת במציאות הסובבת אותה ועל כן כשירה לעמוד לדין". "התארכותו יוצאת הדופן של הליך ההסגרה שבנדון, בעטיה של התחזותה של המשיבה לסובלת ממחלת נפש, גרמה לכך שישראל לא כיבדה עד כה את מחויבותה על פי האמנה בין המדינות, והדבר גורם נזקים משמעותיים ביחסים שבין ישראל ואוסטרליה, ופוגע בתדמיתה של ישראל בעולם".

כזכור, ביום חמישי שעבר קבע צוות המומחים שמינה ביהמ"ש כי לייפר מתחזה וכי ניתן להעמידה לדין. עורכי דינה של לייפר, טל גבאי ויהודה פריד אמרו לאחר ההכרעה כי "אין שום הפתעה בחוות הדעת שהוגשה לבית המשפט. חשוב להדגיש ולהזכיר ששתי חוות דעת קודמות אשר קבעו כי לייפר מתחזה וכשירה לעמוד לדין נדחו כליל על ידי בית המשפט לאחר הליך ההוכחות. אנחנו צופים שכך יהיה בעניינה של חוות הדעת הזו. נתייחס באופן ענייני לחוות הדעת בבית המשפט".

מארגון JCW, המלווה את הנפגעות, נמסר בתגובה: "כבר מרגע שנכנסנו לעובי הקורה הבנו כי מלכה לייפר מהתלת בכולם והיא כשירה לעמוד לדין. התפללנו על כך רבות ואנו חשים הקלה גדולה מהחלטת הוועדה שקבעה כי מלכה לייפר מתחזה. אנו מצפים שבית המשפט לא יתמהמה עוד, ויחליט על הסגרתה המיידית לאוסטרליה על מנת שסוף סוף ימוצה הדין עמה".