הלבנת הון דרך צ'יינג'ים בהיקף מאות מיליונים: 21 חשודים נעצרו

פרסום ראשון: לאחר חקירה סמויה שנמשכה חודשים נגד חברות קש פשטו בלשי היחידה הכלכלית על בתיהם של 21 חשודים ועצרו אותם. לפי החשד, מאות מיליונים הולבנו באותן חברות באמצעות צ'יינג'ים ממרכז הארץ ועד הדרום

זמן צפייה: 01:00

פרסום ראשון: 21 חשודים נעצרו הבוקר (שני) על ידי בלשי היחידה הכלכלית במשטרת ישראל בחשד לגלגול חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. מדובר בחקירה סמויה שנמשכה חודשים נגד חברות קש והבוקר היא הפכה לגלויה. על פי החשד הכסף הולבן באותו חברות קש באמצעות צ'יינג'ים באזור המרכז, ירושלים ודרום הארץ. תשעה מהם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

מהמשטרה נמסר כי "בתום חקירה סמויה, המשטרה עצרה ועכבה הבוקר 21 חשודים בביצוע עבירות פליליות ובכללן שימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של כחצי מיליארד ש"ח,ואשר היוו על-פי החשד כעורק כלכלי למימון פעילות פלילית ענפה. החשדות הם לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד. העבירות בוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות, השמטת הכנסות והלבנת הון".

עוד נאמר כי "במהלך החקירה הסמויה, מופה מארג רחב של חברות אשר שימש את החשודים לביצוע עבירות מס והלבנת הון וכן נחשפו עבירות נוספות של סחיטה והשתלטות על עסקים ע"י החשודים, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות ככיסוי על תעבורת הכספים הרבה.

"במסגרת הפרשה עוכבו לחקירה מספר בעלי חברות בנייה, כוח אדם וחברה להשכרת רכב, אשר חשודים בקבלת חשבוניות חשודות כפיקטיביות או את תמורתן".