משפט נתניהו מתחדש: ינון מגל שב לדוכן העדים

בתום פגרה בת חודש וחצי של בתי המשפט, התחדש הדיון בתיק 4000 (בזק-וואלה) עם המשך עדותו של ינון מגל. בפתח דבריו אמר: "סבלתי מכל ההתערבויות של ישועה. לא היה לי קשר ישיר עם נתניהו ורעייתו"

ינון מגל בבית המשפט
ינון מגל בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משפט נתניהו מתחדש: עורך אתר "וואלה!" לשעבר ינון מגל מעיד היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת הדיון בתיק 4000 - העוסק בקשרי בזק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתח עדותו אמר מגל: "סבלתי מכל ההתערבויות. בעיני זה תמיד היה יותר מידי שישועה מתערב גם בעניין נתניהו וגם אחרים. עמדתי הייתה שלא צריך להתערב בעניינים האלו". עוד אמר: "לא היה לי קשר ישיר עם נתניהו וגברת נתניהו".

בהמשך, העיד מגל על לחץ מצד מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה להוריד טורים של אלדד יניב, שכתב באותה העת על יחסי הון-שלטון. בהמשך, טען עו"ד בעז בן צור, פרקליטו של נתניהו, כי גדעון סער פנה לאילן ישועה כדי להסיר כתבה נגד גאולה אבן. לטענת בן צור, סער כתב לישועה שמגל עומד מאחורי הכתבה המשמיצה והוא מופעל על ידי שי נשר.

בן צור אף טען כי מגל לא נשאל בחקירתו במשטרה על לחצים מגורמים אחרים, שאינם בני זוג נתניהו, וכי לא הוצגו בפניו ההודעות בינו לבין ישועה. התובעת יהודית תירוש הגיבה: "זה לא נכון. הראו לו את ההודעות, גם על עניין גדעון סער. אם זה לא פייק אז אני לא יודעת מה פייק".

Whatsapp Image 2023 07 10 At 1
התובעת יהודית תירוש בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעדותו הקודמת בבית המשפט בירושלים, בחודש יולי האחרון, מגל נשאל על ידי התובעת יהודית תירוש האם הוא קיבל בקשות מסביבת ראש הממשלה להוריד ידיעות מאתר "וואלה!". בתגובה אמר: "אני זוכר שפרסמתי ידיעה על יאיר נתניהו שהוא יצא עם גויה. אז הייתה הבהלה שצריך להוריד את זה, כי זה פוגע בו. לגבי שרה - מדובר בידיעה על שמלה לא מחמיאה".

במהלך העדות, ביקשה התביעה לחקור את מגל במסגרת חקירה נגדית. התובעת תירוש אמרה: "מדובר בעד שיש לו קשר למימון המונים לנאשם בתיק הזה, אנחנו צריכים להציג לבית המשפט מי העד. אנחנו לא מבקשים להכריז עליו כעד עוין, אבל כן להניח את העובדה שיכולה להיות עוינות לתביעה". השופטים דחו את בקשתה לחקירה נגדית של מגל.