נמצאו שתי האחיות האמריקניות שנעדרו, אמן נעצרה בחשד לחטיפה

האחיות שרה (12) וליבה (8) גולדשמידט, שהוכרזו כנעדרות מאז שלשום כשהגיעו לחופשה בארץ עם אמן, אותרו בדירה בקריית ים. אמן נעצרה בחשד לחטיפה וסבתן, תושבת גדרה כבת 70, נעצרה אמש בחשד למעורבות

זמן צפייה: 02:13

בתום חיפושים, נמצאו בלילה (בין שני לשלישי) האחיות שרה (12) וליבה (8) גולדשמידט, שהוכרזו כנעדרות מאז שלשום כשהגיעו לחופשה בארץ עם אמן. הן אותרו בדירה באזור קריית ים. סבתן של האחיות, תושבת גדרה כבת 70, נעצרה אמש בחשד למעורבות בחטיפתן.

עו"ד לירון אוכמן, המייצגת את אביהן של הבנות, מסרה כי "עלה בידי משטרת ישראל לאתר את הקטינות. אני שמחה שהמאמצים המשפטיים, והתקשורתיים שעמלנו עליהם בימים האחרונים גרמו לרשויות בכלל ולמשטרת ישראל בפרט להבין כי מדובר באירוע חטיפת ילדים - החוסה תחת 'אמנת האג' - וזה מה שאפשר למעשה לרשויות להפעיל את האמצעים שעומדים לרשותן לאיתור הבנות.

האחיות שנמצאו
האחיות שנמצאו
מעצר האם
מעצר האם

"אנו מודים למשטרת ישראל, שעשתה בסופו של דבר כל הנדרש ממנה, לאיתור הבנות. האב מבקש להודות לכל עם ישראל על שיתוף הפעולה עמנו ועל התמיכה שקיבל בתקופה הלא פשוטה הזו. שיתוף הפעולה של הציבור, בעקבות הפרסומים התקשורתיים, הביאה לנקודת המפנה הדרמטית שיורחב עליה עוד בהמשך".

האחיות שנמצאו בדירת המסתור
האחיות שנמצאו בדירת המסתור

שלשום, כאמור, פתחה המשטרה בחקירה ובחיפוש אחר השתיים, ילידות ארצות הברית, לאחר שאביהן התלונן כי גרושתו לא העבירה אותן לרשותו בהתאם להסדרי הראיה הקיימים בין ההורים. בטרם ההיעלמות, התכתבה אחת הבנות עם אביה ואמרה לו כי האם "מתכננת להיעלם, לקנות פאות ולנסוע איתן לחו"ל".

מהמשטרה נמסר כי "כוח משימה מיוחד שמינה מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון במרחב שפלה, יחד עם יחידת המשא ומתן באגף המבצעים, ניהלו מאתמול חקירה מורכבת וסמויה, תוך הפעלת אמצעים שונים, שהביאו לאיתור דירה בקריית ים שבה הוחזקו הקטינות - לחילוצן הלילה ב-02:30 ולמעצר האם החשודה, כשהאב זומן למקום לקבלן בבטחה. כאמור, החשודה נעצרה ונלקחה אל משרדי היחידה ללחימה בפשיעה בשפלה, ובהמשך היום תובא לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרה. מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, שיבח את כלל השוטרים שלקחו חלק בחקירה ובמבצע החילוץ, וציין כי מדובר בניהול חקירה מקצועי ויצירתי, המשלב יכולות, יחידות ומהלכים במהירות שיא ומכאן התוצאות כפי שהוגדרו - להשיב את הבנות בבטחה ולמצות את הדין עם החשודה".