בכיר לשעבר במש' התקשורת על תיק 4000: "הדרג המקצועי - תפאורה"

בבית המשפט המחוזי ביררושלים נמשך שלב ההוכחות בתיק 4000. יאיר חקאק, לשעבר בכיר במשרד התקשורת, העיד כי "הייתה תחושה שהדרג המקצועי במשרד לא בא לידי ביטוי בהחלטות שלו"

בנימין נתניהו, יאיר חקאק, תיק 4000
בנימין נתניהו, יאיר חקאק, תיק 4000 | צילום: אוליבייה פיטוסי, יונתן זינדל, פלאש 90

יאיר חקאק, בכיר לשעבר במשרד התקשורת, מעיד היום (שני) במשפט נתניהו בנוגע לתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה). לדבריו, "בתקופה שבין ספטמבר 2016 לבין מרץ-אפריל 2017 הייתי בחל"ת, דוקטורנט באוניברסיטה העברית והייתי צריך להתקדם במחקר. מכל מיני סיבות לא הייתי - אבל זו העיקרית. סיבה נוספת היא שבאותה תקופה הייתה תחושה מאוד לא טובה במשרד, תחושה שהדרג המקצועי במשרד לא בא לידי ביטוי בהחלטות שלו. במקרים מסוימים הדרג המקצועי שימש לא יותר מתפאורה להחלטות שהתקבלו זה מכבר - ולכן החלטתי לצאת לחל"ת.

הוא הוסיף: "לא זוכר אם אמרתי בחקירה, אבל לא הרגשתי שאפשר לקבל החלטות מקצועיות". ‏התובע אמיר טבנקין מרענן את זכרונו של חקאק מהעדות: "אמרת שהייתה תחושה שזה חותר תחת האינטרס הציבורי. חשת שזה משקף את התחושה?". חקאק השיב: "בהחלט".

יאיר חקק, בכיר לשעבר במשרד התקשורת
יאיר חקק, בכיר לשעבר במשרד התקשורת | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

התובע טבנקין: "מה ידעת על פגישות של מר פילבר עם נציגי בזק?". חקאק: "לא ידעתי דבר וחצי דבר".

תיק 4000 המכונה גם "פרשת בזק-וואלה"', החל כחקירה פלילית שניהלה יחידת להב 433 בשיתוף רשות ניירות ערך. הפרשה עוסקת בעיקרה בחשד לכאורה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל שוחד ופעל תוך ניגוד עניינים, בכך שהתערב ופעל בהחלטות רגולטוריות המיטיבות עם שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת "בזק". בתמורה, ביקש נתניהו מאלוביץ', המחזיק בשליטה גם באתר "וואלה", להתערב בתכני האתר באופן שיטיב עמו.

בנובמבר 2019 הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא יעמיד לדין את נתניהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק זה.